حواشی و فرعیات را از سلامت و زندگی خود دور کنیم


حواشی و فرعیات را از سلامت و زندگی خود دور کنیم

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید از حاشیه‌های بی‌خاصیت و فرعیاتی که تاثیری در سلامت و زندگی معنوی و اقتصادی و فرهنگی و سیاست دیانتی ما ندارد پرهیز کنیم.

به گزارش ایرنا، عفت شریعتی روز چهارشنبه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید از حاشیه‌های بی‌خاصیت و فرعیاتی که تاثیری در سلامت زندگی معنوی و اقتصادی و فرهنگی و سیاست دیانتی ما ندارد بپرهیزیم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش، افزود: راه کوهبنان و زرند قبل از انقلاب برای استفاده ماشین‌های باری بوده و از سال ۹۲ از سوی مسئولین برای حل مشکل و ترافیک این جاده تصمیم به احداث جاده جدید زرند - کوهبنان گرفته شد.

شریعتی عنوان کرد: با احداث این جاده مسیر قابل توجهی حدود ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود که متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته و ما شاهد خسارت‌های سنگین مالی و جانی مردم منطقه هستیم. از مسوولان استدعا دارم برای انجام این راه حیاتی و سرنوشت‌ساز و آسفالت، که در واقع در این چند سال سه کیلومتر آن هم که احداث شده، در حال از بین رفتن است و قرار است اقدام لازم انجام شود و در این زمینه مکاتبات زیادی با مسوولان در وزارتخانه‌های مسئول صورت گرفته است.

وی درباره معدن سرب و روی کوهبنان، ادامه داد: این معدن، امید جوانان منطقه است و نزدیک به ۲ سال است که در کش و قوس مزایده بی‌سرانجام مانده است. بنابراین از وزیر صنعت، معدن و تجارت تقاضا می‌کنم که عملیاتی شدن این مهم را در دستور کار خود برای تقویت برنامه‌های اقتصادی کلان منطقه و کشور مورد توجه قرار دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار ساماندهی حقوق، مزایا و بیمه کارگران و اقدام لازم و سریع در این زمینه و کاهش نگرانی کارگران شد و گفت:‌ از کارگران عزیز و زحمتکش هم قدردانی می‌کنم که در جهت افزایش تولید و استخراج از معادن با سختی‌ها و مشقت‌های فراوان تلاش می‌کنند و رونق‌دهنده تولید هستند.

شریعتی با اشاره به مشکلات بی‌آبی و خشکسالی‌های اخیر در منطقه زرند و کوهبنان عنوان کرد: مردم از بی‌آبی و کم‌آبی رنج می‌برند و نیاز به آب شرب ثابت دارند از دولت و وزیر نیرو و سایر دست‌اندرکاران تقاضا می‌کنم نسبت به آبرسانی ماندگار منطقه زرند و کوهبنان تصریح کنند.

وی از وزارت کشاورزی تقاضا کرد تا نسبت به فروش محصولات کشاورزی اعم از پسته، زعفران و غیره اقدام فوری به عمل آورند تا کشاورزان مظلوم بیش از این متضرر نشوند.

نماینده مجلس خواستار ساماندهی جذب معلمان قرآنی شد

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ موسسات قرآنی و تبلیغی به شدت نیاز به مساعدت همه‌جانبه دارند. از وزارت آموزش و پرورش می‌خواهم نسبت به ساماندهی و جذب معلمان قرآنی منطقه زرند و کوهبنان که از آزمون جا مانده‌اند اقدام لازم را انجام دهند و درخواست‌های به حق معلمان جامعه ولایی کشور هرچه زودتر محقق شود و جامع عمل بپوشاند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق