تحقق 100 درصدی بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی در ایلام


تحقق 100 درصدی بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی در ایلام

مدیر کل استاندارد ایلام گفت: بازرسان این اداره کل از ابتدای سال جاری تا کنون، 426 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش استان انجام داده اند.

«مهناز همتی» در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه ایلام، اظهار کرد: تعداد ۴۲۶ مورد بازرسی فنی توسط کارشناسان اداره کل از صنایع تولیدی و خدماتی استان انجام شده و در این زمینه تحقق ۱۰۰درصدی طبق برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰، حاصل شده است.

وی گفت: حضور مدیر کنترل کیفیت در زمان تولید محصول، بازرسی از خط تولید و محل نگهداری مواد اولیه و کنترل مطابقت آن با شرایط استاندارد از جمله مواردی است که در این بازرسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

همتی تاکید کرد: در بازرسی‌ از واحدهای تولیدی و خدماتی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

وی از بازرسی مستمر از واحدهای عرضه‌ی مواد غذایی خبر داد و گفت: این بازرسی‌ها به منظور توجه به سلامت شهروندان و حفظ ایمنی آنها، توسط کارشناسان استاندارد از واحدهای صنفی شامل فروشگاه‌های مواد غذایی، نانوایی‌ها و دیگر صنوف در سطح استان ایلام به طور مستمر صورت می‌گیرد.
مدیرکل استاندار ایلام تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که با هدف کنترل کیفیت کالاهای دارای علامت استاندارد در سطح بازار انجام می‌شود، کارشناسان استاندارد به واحدهای صنفی مراجعه کرده و کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع آوری می‌کنند و در صورت لزوم برخورد قانونی انجام می‌شود.
همتی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد کالاها به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، تأیید اصالت نشان را مشاهده و در صورت مشاهده تخلف از واحدهای صنفی توزیع کننده محصولات مشمول استاندارد اجباری می توانند مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۱۵۱۷، سامانه رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد ایلام، اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...