میز ملی خرما در دشتستان تشکیل شد


میز ملی خرما در دشتستان تشکیل شد

میز ملی خرما با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، معاون وزیر جهاد کشاورزی، مدیران وزارت صمت و وزارت امور خارجه، مسئولان استانی و شهرستان در دشتستان تشکیل شد.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی صبح چهارشنبه در این نشست اظهار داشت: امروز روز مهمی در مجلس بود ولی اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس وقت گذاشتند و به استان بوشهر سفر کردند.

ابراهیم رضایی با تقدیر از حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان وزارت صمت و امور خارجه بیان کرد: تلاش‌های گسترده‌ای برای برگزاری همایش، جشنواره و میز ملی خرما در استان بوشهر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: حال و روز خرما خوب نیست و امسال به واسطه بی‌آبی کیفیت خرما هم خوب نیست و باید فکری به حال این موضوع شود.

رضایی بر لزوم باز شدن مسیر صادرات خرما توسط دولت تاکید کرد و افزود: بخش خصوصی هم باید تقویت شود و قدرتمنند شود تا محصول باکیفیت تولید کرده و راهی بازارهای خارجی کند.

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه و وزارت راه باید ملزم شوند که مسیر صادرات خرمای کشور از جمله به روسیه را هموار کنند.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشاورزان و باغداران بی‌پناه هستند و مهمترین تولیدکنندگانی که باید مورد حمایت قرار گیرند کشاورزان هستند.

وی مسئله آب را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: اجرای طرح تحول نخیلات، کشاورزی دشتستان را متحول می‌کند و نیاز است که بودجه لازم به این حوزه اختصاص یابد و خود دارای ردیف بودجه مشخص و اختصاصی شود.

رضایی با تاکید بر اینکه دشت‌ها و باغ‌های ارم و بوشکان تشنه بوده و نیازمند آب هستند، گفت: وزارت نیرو همکاری لازم را با کشاورزان ندارد و کشاورزان دشتستان ناراضی هستند.

وی با تاکید بر حمایت بانک‌ها از تولیدکنندگان، افزود: الزام به ورود ارز ناشی از صارات خرما به سامانه نیما باید برداشته شود و مانع از سود صادرکنندگان نشویم.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قیمت خرید تضمینی خرما که امسال اعلام شد مطلوب نخل‌داران دشتستان نبود و باید قیمت‌گذاری مناسبی برای خرید تضمینی خرما انجام شود.

در این برنامه مسائل مربوط به حوزه خرما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل