راه‌اندازی اولین سامانه آنلاین مواد تفکیکی و بازیافت در دانشگاه بیرجند


راه‌اندازی اولین سامانه آنلاین مواد تفکیکی و بازیافت در دانشگاه بیرجند

سامانه آنلاین مواد تفکیکی و بازیافتی با رویکرد استارتاپی و با هدف خرید آنلاین مواد بازیافتی در محل و تفکیک از مبدا با امکانات سامانه هوشمند نرم‌افزاری و دارا بودن تمام مختصات و جزئیات در دانشگاه بیرجند به منظور گسترش علمی و عملی مدیریت سبز راه‌اندازی شد.

اولین سامانه آنلاین مواد تفکیکی و بازیافت با حضور خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند، نجفی، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری و جمعی از مدیران و رؤسا در دانشگاه بیرجند راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند،بستر آزمایشی این سامانه از دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه سبز در شرق کشور، شروع بکار کرده است؛ در فاز اول این طرح، جامعه هدف که از بطن خانواده دانشگاهیان دانشگاه بیرجند اعم از کارکنان و دانشجویان که دارای گوشی هوشمند نسخه اندروید هستند از این پس می‌توانند با نصب اپلیکیشن چرخه سبز از کافه بازار درخواست جمع آوری مواد بازیافتی کنند. به گونه‌ای که پس از ثبت درخواست در سامانه یا نرم افزار مربوطه، نیروی خدماتی به ادرس اعزام می‌شود و مواد بازیافتی را تحویل گرفته و هزینه خرید مواد بازیافتی بصورت انلاین پرداخت می‌شود.

آن دسته از کاربران که گوشی هوشمند با نسخهios دارند یا کاربران دارای سیستم می‌توانند با درخواست از طریق وب اپلیکیشن به نشانی www.green-cycle.ir این درخواست را ثبت کنند.

مرتضی تقی نژاد، مدیر عامل پلتفرم اجتماعی چرخه سبز خاوران گفت: این گروه نوپا و استارتاپی جهت حل مشکل بلاتکلیفی شهروندان برای فروش مواد بازیافت پا به عرصه خدمت گذاشته است. در مسئله ارزش پیشنهادی که قلب تپنده کسب و کار است در وهله اول حذف محدودیت مکانی و زمانی را در نظر گرفته‌ایم و دوم وجه نیاز و ارائه خدمات در این قالب است.

وی یادآور شد: امیدواریم آغاز آزمایشی این پلتفرم در دانشگاه بیرجند نگین آموزش عالی شرق کشور سکوی پرتاب چرخه سبز خاوران و مسئولیت زیست محیطی آن باشد؛ این خدمت با مشارکت و پشتیبانی دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه و همچنین معاونت پژوهشی و نواوری دانشگاه صورت می‌گیرد که بعدها خدمتی در قالب خدمات عمومی از دانشگاه بیرجند به شهر بیرجند خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل