طرح توسعه گردشگری مذهبی در خلخال اجرا می شود


طرح توسعه گردشگری مذهبی در خلخال اجرا می شود

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اردبیل گفت: طرح توسعه گردشگری مذهبی در خلخال به مشارکت فرمانداری این شهرستان اجرا می شود .

به گزارش ایرنا ،حجت‌الاسلام مهدی ستوده روز چهارشنبه در بازدید از بقعه امامزاده سید ابولقاسم روستای کالار خلخال اعلام کرد :این طرح با هدف استفاده کامل از ظرفیت امامزادگان وبقاع متبرکه پراکنده در مناطق مختلف خلخال و با اجرای پروژه های بهسازی در ساختمان و بنای بقاع متبرکه موجود منطقه از سوی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان وبا مشارکت مالی فرمانداری این شهرستان اجرا خواهد شد .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه خلخال از لحاظ واقع شدن بیشترین تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه رتبه نخست این استان را به خود اختصاص داده است گفت:در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از مجموع امامزادگان و بقاع متبرکه این استان در مناطق مختلف شهرستان خلخال واقع شده ویان امر اهمیت اجرای طرح توسعه توریسم مذهبی را در این شهرستان دو چندن کرده است .

او اظهارداشت: ۸۹ امامزاده و بقعه متبرکه در خلخال واقع شده‌اندکه ۴۰ بقعه از این بقاع در گسترش فرهنگ دینی و اعتقادی مردم و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در طول سال فعالیت مستمر دارند.

حجت‌الاسلام ستوده همچنین با اشاره به نگرش جدیدی که نسبت به امامزادگان و بقاع متبرکه به وجود آمده، بیان کرد: بسیاری از مراسم فرهنگی ومذهبی مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه انجام می‌شود و حضور مردم در مناسبت های مختلف از جمله ایام ولادت وشهادت امامان معصوم ،لحظه تحویل سال ویا سایر ائین های ملی ومذهبی طول سال موجب تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی منطقه شده است .

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اردبیل گفت:بلحاظ بالا بودن حجم کار و سطح فعالیتهای مربوط به بقاع متبرکه خلخال یک روزکاری اداره کل اوقاف استان در هر هفته جهت رسیدگی به امور اداره اوقاف و امورخیریه این شهرستان اختصاص یافته و با حضور در این شهرستان به امور موقوفی به سرعت رسیدگی می شود .

سرپرست فرمانداری خلخال نیز در این بازدید با تقدیر از حسن توجه مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان به این شهرستان و حضور هفتگی در خلخال وهمچنین تلاش های ارزنده مجموعه کاری اداره اواقف این شهرستان در توسعه فعالیتهای فرهنگی ومذهی وترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: کارکرد فرهنگی یکی از مهم‌ترین اهداف وقف بوده و وقف می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از تحولات و اسباب گسترش و توسعه بسیاری از نهادهای اجتماعی و فرهنگی در جامعه باشد.

وی افزود: وجود ظرفیت‌های مناسب مذهبی، شهرستان خلخال را تبدیل به یکی از قطب‌های مهم گردشگری مذهبی استان اردبیل و کشور کرده و فرمانداری خلخال برای بهسازی همه بقاع متبرکه این شهرستان جهت بهره مندی از ظرفیت گردشگری مذهبی این اماکن اظهار کرد:فرمانداری برای مشارکت 50 درصدی برای تامین اعتبار اجرای این پروژه با اداه کل اوقاف وامورخیریه استان اردبیل اعلام همکاری می کند .

مسعود یگانه ادامه داد: واقع شدن بیش از ۵۰ درصد از امامزادگان و بقاع متبرکه استان اردبیل در شهرستان خلخال همراه با صدها جاذبه گردشگری و مذهبی موجب شده تا این شهرستان همواره مورد توجه تعداد بی‌شماری از گردشگران قرار گیرد بنابراین اجرای طرح های بهسازی امامزادگان و بقاع متبرکه زمینه برای برای دست یابی به اهداف توریسم مذهبی و استفاده از ظرفیت کامل این اماکن مقدس و مورد احترام مردم و همچنین مورد توجه گردشگران را فراهم خواهد کرد .

سرپرست فرمانداری خلخال اظهار کرد کرد: هر کدام از بقاع متبرکه این شهرستان که پروژه بازسازی و تجدید بنا در سطح انها اجرا شده از جمله بقعه امام‌زاده عبدلله کلور در بخش شاهرود ،بقعه سید احمد معراجی در روستای سفید اب بخش خورش رستم ، بقعه سید دانیال در روستای خانقاه سادات و سید ابولقاسم در روستای کالار در بخش مرکزی خلخال از امکان مذهبی شاخص هستند که علاوه بر مردم محلی بسیاری از اهالی ساکن استانهای همسایه نیز همه ساله بسیاری از مراسم مذهبی خود را در در این اماکن مذهبی اجرا می‌کنند و از طرفی نیز به‌ دلیل قرار گرفتن این اماکن در مسیر گردشگری منطقه جنوب استان ، محلی مناسب برای استراحت و زیارت مسافران این شهرستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج