فرماندار: توزیع عادلانه نهاده‌های دامی در شاهرود محقق می‌شود


فرماندار: توزیع عادلانه نهاده‌های دامی در شاهرود محقق می‌شود

شاهرود- ایرنا- فرماندار شاهرود با بیان اینکه توزیع نهاده های دامی در شاهرود محقق می شود، گفت: طبق تصمیم استانی، نهاده‌های دامی با محوریت جهاد کشاورزی و نظارت حوزه برنامه‌ریزی فرمانداری در هر شهرستان به صورت عادلانه توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، ابوطالب جلالی روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شاهرود با اشاره به اینکه تاکنون نهاده های دامی در مرکز استان سمنان توزیع می شد، افزود: توزیع شهرستانی نهاده های دامی با حضور نماینده اتحادیه ها و ذینفعان انجام می شود.

وی با بیان اینکه میزان سهم نهاده دامی اختصاص یافته از استان سمنان به شهرستان ها باید براساس تعداد دام موجود باشد، ابراز داشت: نهاده های دامی در توزیع شهرستانی هم متناسب با میزان تعداد دام سبک و سنگین به دامداران تعلق می گیرد.

جلالی به نارضایتی دامداران در ماه گذشته نسبت به توزیع ناعادلانه نهاده ها اشاره کرد و اظهار داشت: باید نظارت دقیق بر توزیع عادلانه در شهرستان‌ها انجام و از توزیع سلیقه ای پرهیز شود.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه باید مشارکت اصناف و اتحادیه ها بر نظارت از بازار بیشتر شود، تصریح کرد: در روزهای پایانی سال گذشته در تهیه کالا و اقلام ضروری چون شکر و روغن به دلیل احتکار اندک کسبه، دچار مشکل شدیم اما هم اکنون همه اقلام مورد نیاز شهروندان در فروشگاه ها موجود است.

وی افزایش قیمت برخی از اقلام را ناشی از قیمت تمام شده تولید از جمله هزینه های سربار دانست و افزود: تامین مرغ منجمد مورد نیاز مردم با هماهنگی پشتیبانی امور دام افزایش یابد.

جلالی با بیان اینکه مراکز خرید باید رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند، تاکیدکرد: بازرسان با تخلفات مراکز خرید از جمله فروش اجناس تاریخ‌مصرف‌گذشته و گرانفروشی به شدت برخورد و مورد تخلف را با نصب بنر به مردم اطلاع رسانی کنند.

فرماندار شاهرود ادامه داد: انتقال کشتارگاه شاهرود از خیابان کاج به شهرک صنعتی با قید فوریت انجام شود.

بیش از هشت هزار واحد صنفی دارای پروانه در شهرستان شاهرود فعالیت دارند و این واحدها زیرمجموعه ۳۵ اتحادیه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما