اجرای سریع واکسیناسیون در ایران طی ماه‌های اخیر ستودنی است


اجرای سریع واکسیناسیون در ایران طی ماه‌های اخیر ستودنی است

 تهران-ایرنا- هماهنگکننده مقیم ملل متحد در تهران گفت: اجرای سریع واکسیناسیون در ایران در ماه‌های اخیر ستودنی است و من به حمایت‌های سازمان ملل از ایران در این زمینه افتخار می‌کنم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اشتفان پریزنر روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز ملل متحد که در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: روز سازمان ملل متحد، سالگرد لازم‌الاجرا شدن منشور ملل متحد است و ایران یکی از اولین امضاکنندگان این منشور است که نشان از سابقه و دیرینه همکاری ایران با سازمان ملل متحد دارد.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات وین افزود: امیدوارم یک نتیجه قابل قبول دوجانبه حاصل شود تا مردم جمهوری اسلامی ایران دوباره از تعامل متقابل در همه زمینه‌های تجاری فناوری و فرهنگی بهره‌مند شوند.

پریزنر همچنین با اشاره به همکاریهای ایران و سازمان ملل متحد تصریح کرد: سازمان ملل متحد از سال ۱۹۵۰ دفتر نمایندگی خود را در ایران گشود و ۱۸ دفتر هماهنگی در ایران نشان‌دهنده همکاری‌های گسترده این سازمان با ایران است.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در تهران با تاکید بر سهم قابل توجه ایران در توسعه کمک‌های بشردوستانه اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران برای چندین دهه با ارائه خدمات به مهاجران و همچنین ارائه نقشی مهم در کمک به ممنوعیت ورود مواد مخدر از افغانستان نقش مهمی را ایفا کرده است.

پریزنر ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان از کووید 19 اظهار کرد: متاسفانه مسیر توسعه در سال‌های اخیر تحت تاثیر تحریم‌ها و بیماری کووید قرار گرفته است.

وی با اشاره به تسریع روند واکسیناسیون در ایران گفت: طی چند ماه گذشته اجرای سریع واکسیناسیون در ایران ستودنی بود و من به حمایت‌های سازمان ملل در ایران در این زمینه افتخار می‌کنم، در نتیجه تعامل تیم سازمان ملل با ایران یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن به جمعیت آسیب‌پذیر افغانستانی در ایران اهدا شده است.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در تهران تصریح کرد: برای سازمان ملل این زمان مهمی است که برای مشارکت خود با ایران در زمینه توسعه پایدار برنامه‌ریزی کند. ما در برهه حساسی قرار داریم و برای برنامه‌ریزی پنج‌ساله در چارچوب سند توسعه همکاری‌های پایدار همکاری می‌کنیم.

پریزنر با اشاره به چالش‌های محیط زیستی آموزشی فقر و گرسنگی در جهان و همکاریهای سازمان ملل با ایران گفت: سه هفته پیش با ۱۴۰ مقام دولتی از ۴۰ وزارتخانه برای مشارکت در توسعه پایدار دیدار کرده ایم که نشان دهنده سطح همکاریهای ما با کشور میزبان است.

نماینده سازمان ملل در ایران همچنین درباره وضعیت پناهجویان افغانستانی در ایران گفت: با افزایش جمعیت پناهجویان افغانستانی لازم است جامعه بین‌المللی همکاری بیشتری با جمهوری اسلامی ایران در ارائه کمک‌ها ایفا کند. این آزمونی برای همبستگی بین‌المللی است و ما آماده تسهیل این همبستگی هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش