استاندار: 15 هزار میلیارد تومان برای پروژه انتقال آب دریاچه ارومیه هزینه شده است


استاندار: 15 هزار میلیارد تومان برای پروژه انتقال آب دریاچه ارومیه هزینه شده است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه از دغدغه‌های مهم مردم منطقه و حتی کشور است، گفت: برای پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه 15 هزار میلیارد تومان به قیمت روز هزینه شده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان با اشاره به اینکه موضوع احیای دریاچه ارومیه، موضوعی ملی است، خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم تدابیر خوبی برای این موضوع مهم اندیشیده و با برگزاری نخستین نشست استانی با حضور دبیر ستاد احیای دریاچه، آخرین اقدامات انجام شده در این خصوص بررسی شد.

وی افزود: یکی از مهمترین طرح‌های احیای دریاچه ارومیه، انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه بود که در این راستا عملیات حفاری تونل طی روزهای گذشته به اتمام رسید و با اقدامات تکمیلی، بهره برداری از این طرح در دستور کار جدی ما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سد کانی‌سیب در حال سرریز شدن است، گفت: با توجه به این امر، امکان دارد که بخشی از رهاسازی آب از سد به سمت دریاچه ارومیه انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فقط به پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه ۱۵ هزار میلیارد تومان طبق قیمت روز هزینه شده است، اضافه کرد: این طرح با وجود محدودیت های فنی در مسیر پروژه، اجرایی شد و اقدامات لازم برای بهره برداری از آن انجام می شود.

46

کد خبر 1578470

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا