سهم مدرسه سازی از بودجه دولت به 9 درصد افزایش یافت


 سهم مدرسه سازی از بودجه دولت به 9 درصد افزایش یافت

کرج - ایرنا - معاون وزیرآموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت سهم مدرسه سازی از محل بودجه دولت از 1.5 درصد سال 1396 به 9 درصد در سال 1400 افزایش یافته است.

مهر اله رخشایی مهر روز چهارشنبه در گردهمایی روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور کرج، اظهار داشت: سهم دولت در پروژه مشارکتی مدرسه سازی در سال ۱۳۹۶ حدود ۲ هزار میلیارد تومان بود اما در سه سال اخیر به ۶ هزار میلیارد تومان رسید.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از سال ۱۴۰۰ سهم پرداختی دولت در مدرسه سازی نقدی بوده است اما امسال به صورت اوراق نقدی سه ساله پرداخت شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: امسال مبلغ ۱۵هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل منابع ملی برای امر مدرسه سازی در کشور استفاده می شود که از این مبلغ حدود پنج هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی است.

رخشایی مهر ادامه داد: خیرین در سال ۹۹ حدود سه هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان مشارکت داشته اند که این مبلغ نسبت به سال ۹۸ رشد ۲ برابری داشته است.

وی یادآورشد: از ابتدای سال جاری تا کنون مبلغ ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد خیرین را داشته ایم ولی متاسفانه در چند استان کاهشی بوده است.

رییس سازمان نوسازی ، توسعه وتجهیز مدارس کشور به تغییر معماری الگوی مدارس پرداخت و افزود: این موضوع چند سال است که مطالبه سازمان نوسازی بوده و اکنون به سمت الگوی معماری ایرانی در مدارس رفته ایم ولی فاصله تا حصول نتیجه زیاد است.

معاون وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: درچهار سال گذشته موضوغ بخاری های نفتی و مدارس خشت و گلی از میان رفته و در بحث گرمایش مدارس حدود سه هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تاکید کرد که دراین میان مدارس سنگی همچنان مسئله است که جمعیت دانش آموزی هر یک از این مدارس بین چهار تا ۱۵ نفراست ولی این حق دانش آموز است که در شرایط بهتری درس بخواند.

رخشایی مهر گفت: اکنون ضرورت جمع آوری مدارس سنگی در مناطق عشایری کشور بیش ار پیش احساس می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک