صدور کارت بازرگانی برای برخی صنایع مستقر در البرز باید بازنگری شود


صدور کارت بازرگانی برای برخی صنایع مستقر در البرز باید بازنگری شود

کرج - ایرنا - سرپرست اقتصاد و دارایی البرز اعلام کرد که بایستی نسبت به روند صدور کارت بازرگانی واحدهای تولیدی مستقر در البرز که دفاترشان در تهران است بازنگری شود.

فرزاد امیر زاده روز چهارشنبه در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی افزود: براساس اعلام اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان البرز ،تعداد زیادی واحد تولیدی و کارخانه در البرز فعالیت می نمایند که دفاتر آنها، حسابهای بانکی ، بیمه و سایر موارد در تهران ثبت گردیده و کارت بازرگانی آنها نیز در تهران صادر شده است و درآمد حاصل از فعالیت آنها به عنوان درآمد استان تهران لحاظ می شود.

وی خاطرنشان ساخت : این در حالی است در صورت وجود الزام به دریافت کارت بازرگانی واحدهای تولیدی از استان محل فعالیت و انتقال پرونده های مالیاتی، حسابهای بانکی و بیمه این واحدها از تهران به البرز می توانیم شاهد افزایش درآمدهای استان البرز باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نحوه بررسی طرح های مشمول بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تامین مالی پروژه های اولویت دار استانی که درصد پیشرفت بالایی دارند و نحوه ارائه تسهیلات توسط بانکهای استان اشاره و بیان کرد: متقاضیان استفاده از تسهیلات موضوع این شیوه نامه درخواست خود را در سامانه هایی که توسط دستگاه های اجرایی مشمول اعلام می گردد،ثبت نمایند.

امیرزاده گفت: طرح های استانی پس از بررسی توسط کمیته استانی با رعایت سازوکارهای مندرج در دستورالعمل اجرایی جزو یک تا ۹بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به بانک ارجاع می شود و بانک مکلف است حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز از تاریخ معرفی طرح از طریق سامانه،نسبت به بررسی اقدام نموده و در صورت تایید یا تکمیل مدارک و مستندات مربوطه نسبت به پذیرش و یا رد طرح در سامانه اقدام کند.

وی ادامه داد: چنانچه طرح معرفی شده به هر دلیلی مورد پذیرش بانک قرار نگرفت،بانک موظف است حداکثر تا پانزده روز پس از معرفی طرح از طریق سامانه طرح را با ذکر دلایل و توجیهات مربوط به عدم مشمولیت آن و همچنین موارد نقص در مدارک، مستندات مالکیت،توجیهات فنی و اقتصادی،تضمین وثایق مورد تقاضای بانک،به واحد معرفی کننده، از طریق سامانه عودت نماید .

وی خواستار تشکیل کمیته تخصصی به ریاست استانداری البرز، دبیری اداره کل امور اقتصادی و دارایی و عضویت دبیر کمیسیون هماهنگی بانکها، اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان البرز، اتاق تعاون اتاق اصناف، شرکت شهرکهای صنعتی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت با هدف اتخاذ تدابیر لازم به منظور احیا و بازگشت واحدهای تولیدی تحت تملک بانکهای عامل به چرخه تولید و ایجاد اشتغال شد.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان البرز مشغول به فعالیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !