دانشگاه پزشکی فسا: تعهد استخدامی برای نیروهای شرکتی و 89 روزه نداشتیم


دانشگاه پزشکی فسا: تعهد استخدامی برای نیروهای شرکتی و 89 روزه نداشتیم

شیراز-ایرنا- پس از آنکه فردی در فضای مجازی اعلام کرد که دانشگاه علوم پزشکی فسا در استان فارس نیروهای شرکتی و 89 روزه خود را اخراج کرده است، این دانشگاه اعلام کرد که به کارگیری این نیروها موقتی بوده و تعهد استخدامی برای این سازمان ایجاد نمی‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی فسا چهارشنبه در متنی که در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت، نوشت: همانگونه که در فرمایش برادر عزیزمان واضح است، نیروهایی در جاهای مختلفی بر اساس شرایط داوطلبانه یا بطور موقت به خدمت گرفته می شوند، کما اینکه همه عزیزان بسیجی جان بر کف ایام دفاع مقدس، بعد از اتمام جنگ به استخدام سپاه یا ارتش درنیامدند و یا همه افرادی که در اطفای حریق شرکت می کنند به استخدام سازمان آتش نشانی در نمی آیند و یا همه افرادی که در کمک به زلزله زدگان در حادثه زلزله شرکت می کنند به استخدام هلال احمر در نمی آیند.
این متن افزوده است: موضوع کرونا هم بحرانی بود و هست که با توجه به کمبود نیروی انسانی و عدم وجود مجوزهای استخدامی، وزارت بهداشت طی دستورالعملی به دانشگاههای علوم پزشکی کشور اجازه استفاده از نیروهایی به صورت پاره وقت، ساعتی و ۸۹ روزه را برای کمک به کادر درمان در بحران را داد و طبق این دستوالعمل و در امواج مختلف بیماری از این نیروها با پرداخت حق الزحمه استفاده شده است و می شود و همانطور که از اسم آن پیداست قانونگذار صرفا اجازه استفاده از آنها به مدت ۸۹ روز داده است و در شرایط بحرانی قابل تمدید بوده است و با توجه به کم شدن آمار بیماران بخش های کووید بالطبع تعداد نیروهای مورد نیاز هم کمتر می شود و بنا نیست که این عزیزان مادام العمر در استخدام سیستم باشند.
دانشگاه علوم پزشکی فسا ادامه داد: از طرفی نیروهایی که در بخش های مختلف بیمارستان و بخصوص بخش های کووید فعالیت داشته اند در آزمون استخدام پیمانی تا ۲۰ امتیاز مواجهه با کرونا به آنان تعلق گرفت و شمار زیادی از آنها جزو ۳۸۰ نفر پذیرفته شدگان از طریق آزمون سازمان سنجش قرار گرفته اند که انشاالله خدمتشان مستمر خواهد شد و تعداد دیگری که در آزمون پذیرفته نشدند و هنوز هم همکاری آنها بصورت ۸۹ روزه ادامه دارد و بدلیل ساماندهی نیروی انسانی، نیروهای مورد نیاز ادامه همکاری خواهند داشت.
این توضیح حاکی است: بحث دیگر مربوط به نیروهای قرارداد با شرکت خصوصی تزریقات و پانسمان است که قرارداد این شرکت اول آذرماه سال جاری به پایان رسید و لغو قرارداد شد و با توجه به اضافه شدن نیروهای استخدامی بهمن ماه۹۹ نیاز به ادامه خدمات شرکت نیست. البته نیروهای این شرکت که در آزمون استخدامی شرکت کرده اند از امتیاز مواجهه با کرونا بهره مند شده بودند. چون تعداد ۳۸۰ نفر نیرو به ناوگان خدمتی بصورت پایدار اضافه شده است، بنا نیست که چون بدلیل عدم وجود نیرو افرادی به صورت موقت بکار گرفته شده اند، آنها نیز ادامه دهند، بر اساس کدام قانون و از کدام محل پرداخت حق الزحمه شوند؟
دانشگاه علوم پزشکی فسا نوشت: امید است عزیزانی که حسب شرایط موجود، از سیستم جدا شده اند به زودی زود در آزمون پیش رو موفق به ادامه همکاری شوند. یادمان باشد که مدافعین سلامت برای مردم قدرشناس همواره مدافع سلامت خواهند ماند همانطور که یاد و خاطره شهدا و دیگر ایثارگران در همه اعصار جاودانه می ماند.عزیزانی که بطور مستقیم با کووید مواجه بوده اند تاکید می شود بطور مستقیم با کووید ارتباط داشته اند همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و انشاالله آنها نیز شرایط با ثباتی پیدا کنند.

مطلبی که پاسخ دانشگاه علوم پزشکی فسا را در پی داشت با این مضمون بود که چون این دانشگاه احتیاجاتش به دلیل فروکش کردن کرونا رفع شده، دارد نیروهای موقت و ۸۹ روزه خود را اخراج می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)