تخصیص اعتبار برای ساخت مرکز ماده 42 در فارس پیگیری می‌شود


تخصیص اعتبار برای ساخت مرکز ماده 42 در فارس پیگیری می‌شود

شیراز- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، ساخت مرکز و اردوگاه ماده 42 در این استان را ضروری دانست و گفت: بر همین اساس، تخصیص اعتبار لازم برای تحقق این مهم در بودجه سال 1401 با جدیت دنبال خواهد شد.

سلیمان کرمی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای این منظور هماهنگی لازم با اداره کل زندان‌های فارس انجام شده و این اداره کل نیز زمینی را در محدوده پیربنو (حسین آباد) برای ساخت این مرکز در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: ماده ۴۲ می‌گوید که به قوه قضائیه اجازه داد می‌شود که بخشی از محکومان مواد مخدر یا روان گردان های صنعتی غیر دارویی را به جای زندان در اردوگاه‌های خاص نگهداری کند و دولت نیز موظف شده که اعتبارات و تسهیلات لازم را برای اداره این اردوگاه‌ها تامین کند.
او اظهار داشت: اردوگاه ماده ۴۲ هم‌اینک در برخی استان‌های کشور راه‌اندازی شده که امیدواریم در استان فارس نیز با توجه به تهیه طرح توسط اداره کل زندان‌ها و پیش بینی زمین، این مرکز به سرعت راه‌اندازی شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: پیش بینی می‌شود که اجرای این طرح حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد که امیدواریم با توجه به دیدار اخیر استاندار فارس با سردار مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و تاکیدی که بر اختصاص بودجه در این زمینه شد این اعتبار تامین شود.
کرمی گفت: سیاست قوه قضائیه بر کاهش تعداد زندانیان است و راه اندازی اردوگاه ماده ۴۲ کمک خواهد کرد که به افرادی که ناخواسته وارد جرائم مرتبط با مواد مخدر شده و سوابقی هم در این زمینه ندارند به جای نگاه تنبیهی و زندان نگاه تربیتی با هدف بازگرداندن آنها به جامعه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل