واکسن‌گریزی به طغیان سویه جدید کرونا در مازندران منجر می‌شود


واکسن‌گریزی به طغیان سویه جدید کرونا در مازندران منجر می‌شود

ساری- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل نسبت به تعلل برخی شهروندان در تزریق دز دوم واکسن کرونا هشدار داد و گفت: تزریق دُز دوم واکسن کرونا در مازندران حداکثر تا سه هفته آینده باید به 95 درصد برسد ، در غیر این صورت واکسن‌گریزی به طغیان سویه جدید کرونا یعنی اومیکرون در استان منجر می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید ناصر عمادی روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا که با محوریت راه های پیشگیرانه و مقابله با سویه جدید در ساری برگزار شد ، افزود : در زمان حاضر میزان تزریق دُز دوم واکسن کرونا در بین جامعه هدف استان ۸۱.۵ درصد است که برای ایجاد ایمنی جمعی بویژه مقابله با سویه های جدید کافی نیست و باعث نگرانی جدی است.

وی گفت : وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی هم در استان چندان تعریف ندارد و با رعایت کمتر از ۴۰ درصد شیوه نامه های بهداشتی از سوی آحاد جامعه، بسختی می توان به موثر بودن مدیریت مقابله با کرونا امید داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود : ورود سویه جدید اومیکرون به کشور حتمی و تنها راه موثر مقابله با آن هم در درجه نخست تزریق واکسن است ضمن این که شیوه نامه های بهداشتی هم باید توسط تمامی شهروندان از جمله واکسن زده ها به صورت جدی رعایت شود.

واکسن‌گریزان؛ جبهه دوم کادر درمان

دکتر عمادی از واکسن گریزی به عنوان خطر جدی در برابر سویه جدید کرونا یاد کرد و گفت : کادر درمان در مازندران علاوه بر مبارزه با ویروس کرونا ، با افراد واکسن ستیز هم در حال جنگ هستند و باید توامان به جنگ مبارزه با کرونا با واکسیناسیون همگانی برویم و برای موفقیت در این زمینه عزم و اراده همگانی باید نهادینه شود.
وی ایجاد هراس از بازگشایی مدارس و دانشگاه ها را بی مورد و واکسن گریزی را مهم ترین تهدید معرفی کرد و افزود : نباید از بازگشایی مدارس هراس داشت و با پروتکل هایی که تعریف شده و نظارت هایی که صورت می گیرد نگرانی از بابت شیوع کرونا در این مراکز وجود ندارد و همه باید تلاش کنیم تا با واکسیناسیون فراگیر و اقناع واکسن گریزان جلوی خطر را بگیریم و اجازه بدهیم از فرصت بازگشایی مدارس برای تدریس آموزش های کرونایی به دانش آموزان استفاده شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل این آمادگی را دارند که نسبت به آموزش دوره های رعایت نکات بهداشتی و تزریق واکسن در مدارس با معلمان پرورشی همکاری کنند.
وی افزود : بسیاری از مردم فکر می کنند که شیوع کرونا در کشور به اتمام رسیده ، اما باید بگویم که به هیج عنوان این نگاه آحاد جامعه درست نیست و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق بموقع واکسن باید همواره در جنگ با کرونا باشیم.
دکتر عمادی گفت : اصحاب رسانه با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق مردم را نسبت به لزوم تزریق واکسن کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی آگاه کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۷۹ بیمار جدید به ۳۴۸ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)