روزهای سیاه کرونایی در کمین مازندران است


روزهای سیاه کرونایی در کمین مازندران است

ساری - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با انتقاد از کاهش شدید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در استان ، هشدار داد : با ادامه این روند و با شیوع سویه اومیکرون روزهای سیاه کرونایی در کمین مازندران است.

به گزارش ایرنا، علی شیرازی روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم از خطرات سویه جدید کرونا و راه های پیشگیرانه و مقابله با آن تاکید کرد و گفت : میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مازندران در سراشیبی سقوط قرار دارد و با ادامه این روند روزهای ناگوار کرونایی را برای استان در پیش خواهیم داشت و از هم اکنون باید خودمان را برای مبارزه با سویه جدید اومیکرون آماده کنیم.
وی افزود : در زمان حاضر میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان به کمتر از ۴۵ درصد رسیده که این رقم مناسب برای مبارزه با سویه جدید کرونا نیست.
سرپرست معاونت سیاسی استانداری مازندران با درخواست از اصناف، بازاریان و دیگر اقشار جامعه برای رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی ، گفت : نظارت دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل و همچنین بازرسان اصناف نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بازار و واحدهای صنفی باید تشدید شود.
وی وضعیت نستبا مناسب رنگ بندی کرونایی مازندران را باوجود کاهش شدید رعایت دستورالعمل های بهداشتی ناشی از واکسیناسیون فراگیر دانست و افزود : با ادامه افول رعایت شیوه نامه های کرونایی همزمان با شیوع سویه جدید کرونا در جهان در صورت ورود این سویه به کشور در مدیریت و مقابله با سویه جدید با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

طبق آخرین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر وضعیت کرونایی ۱۹ شهرستان مازندران آبی یا کم خطر و سه شهرستان هم زرد یا دارای خطر متوسط است.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری مازندران با اعلام این که تاکنون ۹۴.۵ درصد از جامعه هدف ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار نفری استان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند ، بر ضرورت اقناع جمعیت باقی مانده برای تزریق واکسن تاکید کرد.

وی آمار دریافت کنندگان دز دوم واکسن کرونا را هم ۸۱.۵ درصد اعلام کرد و گفت : باید با برنامه ریزی اصولی آمار تزریق دوم کرونا در استان افزایش چشمگیری یابد و اصحاب رسانه در فرهنگ سازی تزریق واکسن در مازندران بکوشند.
شیرازی افزود : رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تالارهای پذیرایی، رستوران ها و مدارس تشدید شود تا این اماکن در آینده به کانون شیوع کرونا تبدیل نشود.
بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۷۹ بیمار جدید به ۳۴۸ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است