جشنواره رسانه و سلامت ظرفیت ملی و بین‌المللی شدن را دارد


جشنواره رسانه و سلامت ظرفیت ملی و بین‌المللی شدن را دارد

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با تاکید بر اهمیت جشنواره رسانه و سلامت، گفت: این جشنواره اگرچه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، اما کاملاً ظرفیت ملی و بین المللی شدن را دارد.

دکتر پرویز قزلباش روز چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره رسانه و سلامت با اظهار خرسندی از برگزاری این جشنواره، افزود: اولین جشنواره استانی سلامت و رسانه را محدودتر کردیم تا در سال‌های آتی، آن را در سطح ملی و بین‌المللی برگزار کنیم چون این قابلیت و پتانسیل را دارد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه علوم پزشکی به یقین همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در سالهای بعد، با قوت بیشتر و با آثار بیشتر و فاخرتر، آن را برگزار کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با اشاره به اینکه همه برنامه هایی که در قالب جشنواره و مانند آن، از سوی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده است، در اولین و یا دومین دوره خود، در سطح ملی و یا بین‌المللی برگزار می شود، تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان و نخستین جشنواره بین‌المللی سلامت و هنر دانشگاه علوم پزشکی زنجان، از آن جمله است.

این مسئول با بیان اینکه با استقبال زیادی از طرف فعالان رسانه‌ای برای برگزاری جشنواره، سلامت و رسانه، مواجه شدیم، گفت: این جشنواره قرار بود ۲ سال پیش برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا که همه چیز را تحت الشعاع قرار داد، برگزاری این جشنواره نیز متاثر از شرایط حاکم، به تاخیر افتاد.

قزلباش با تاکید بر اینکه، هدف ما این بود تا یک ارتباط سیستماتیک با نگاه تخصصی به حوزه سلامت داشته باشیم، افزود: سعی بر این بود تا بتوانیم از گفتمان حوزه سلامت از طریق رسانه ها، در جهت افزایش سلامت عمومی مردم، نهایت بهره را ببریم و در عین حال دانشگاه بتواند از گروه‌های تخصصی فعالان رسانه استفاده کند.

قزلباش افزود: امیدواریم در سال‌های آتی، با راهنمایی‌های بخش‌های ذیربط، فعالان رسانه ای و پیشکسوتان این حوزه، جشنواره را بهتر از قبل برگزار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سختی‌های کار خبرنگاران هم گفت: کار کردن در حوزه خبر و رسانه مشکلات خاص خود را دارد و امیدواریم مدیران در سطوح بالا با رفع مشکلات خبرنگاران، زمینه فعالیت آنها را بیش از پیش فراهم کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان همچنین با بیان اینکه، تلاش می کنیم در ارتباط علوم پزشکی و رسانه با دید تخصصی نگاه شود، اظهار داشت: سعی می کنیم، ارتباط حوزه سلامت و مردم به واسطه رسانه‌ها، شکل سیستماتیک، علمی، درست‌تر، پویا و در واقع به زبان مردم باشد.

قزلباش با اشاره به همکاری های تنگاتنگ رسانه با علوم پزشکی هم گفت: به ویژه در دوران کرونا بعد از فروردین سال ۹۹، به مدت چند ماه هر روز نشست رسانه‌ای داشتیم و همکاران رسانه با تلاش مضاعف امر اطلاع رسانی در بخش کرونا را متقبل شدند.

وی با بیان اینکه اگر موفقیتی در یک مجموعه رخ می دهد، نشان‌دهنده هماهنگی و انسجام تیم آن مجموعه است، افزود: موفقیت واکسیناسیون با همکاری مردم، نهادها و ادارات اتفاق افتاده است و اگر دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی می خواست این مهم را انجام دهد موفقیتی حاصل نمی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: در بخش اعظم این موفقیت، رسانه ها سهیم بودند که با اطلاع رسانی های مستمر، مردم را برای تزریق واکسن ترغیب می کردند.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از برگزیدگان اولین جشنواره رسانه و سلامت استان تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش