سرعت وزش باد در قصرشیرین به 47 کیلومتر بر ساعت رسید


سرعت وزش باد در قصرشیرین به 47 کیلومتر بر ساعت رسید

قصرشیرین - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: با ورود سامانه ناپایدار جوی در 24 ساعت گذشته به آسمان این شهرستان مرزی، سرعت وزش باد در این منطقه به 13 متر بر ثانیه معادل 47 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

«امیرپرویز نجفی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد باعث انتقال ریزگردها و کاهش دید افقی این شهرستان به میزان پنج هزار متر شده که پنج هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم که ۱۰هزار متر است کمتر است.

وی با بیان اینکه دمای فعلی هوای قصرشیرین ۲۰درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۴۶ درصد است، گفت: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی موج ناپایدار تا فردا بعدازظهر بر جو منطقه حاکم است و در برخی ساعات شاهد رگبار پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دید افقی خواهیم بود.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۴۱روز درگیر گرد و خاک بوده که روزهای غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان سه و آذر ماه نیز سه روز بوده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل