تیمهای چوب‌کشی گیلان در مسابقات لیگ کشور حضور یافتند


تیمهای چوب‌کشی گیلان در مسابقات لیگ کشور حضور یافتند

رشت - ایرنا - رقابتهای لیگ چوب‌کشی قهرمانی کشور از امروز در استان اصفهان آغاز می‌شود که از استان گیلان نیز در هر 2 بخش بانوان و آقایان در این دوره از مسابقات حضور یافته‌اند.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی گیلان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:

در رقابتهای لیگ چوب‌کشی۱۸ تیم آقایان و ۱۸ تیم در بخش بانوان از استانهای مختلف کشور با هم رقابت می‌کنند که امید است ورزشکاران گیلانی با موفقیت این دوره از مسابقات را به اتمام برسانند.

ایمان سهیلی افزود: میلاد نخجیروان، نصیر نورده، شایان قربانی ، ابراهیم اولیایی ، یاسین بابایی ، پیام حبیبی و مجتبی پایدار اعضای تیم چوب‌کشی مردان گیلان را در رقابتهای لیگ کشور تشکیل می‌دهند که کورش آتش افروز به عنوان مربی و محمد موسی‌نژاد به عنوان سرپرست این تیم را همراهی می‌کنند.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی گیلان بیان کرد: همچنین فاطمه شعبان‌پور، بهاره اصغرزاده ، نگین فرج‌پور، فتانه بهرامی و فاطمه مهدی‌زاده اعضای تیم چوب‌کشی بانوان گیلان را در رقابتهای لیگ کشور تشکیل می‌دهند که مدینه شعبان‌پور به عنوان مربی این تیم را هدایت می‌کند.

سهیلی خاطرنشان کرد: رقابتهای لیگ چوب کشی قهرمانی کشور با حضور ۳۸۰ ورزشکار و به مدت ۲ روز در استان اصفهان پیگیری می‌شود .

چوب کشی یکی از بازیهای بومی محلی استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.در بازی بومی محلی چوب کشی، یک چوب بین دستان ۲ ورزشکاری که به طور نشسته رو در روی هم قرار گرفته و به وسیله یک تخته یا مانع از هم جدا هستند، قرار می‌گیرد که هر ورزشکار باید این چوب را از دست حریفش خارج کرده و آن را تصاحب کند.

در ایران بیش از یکهزار ورزش بومی محلی شناسایی شده که از این تعداد، حدود ۴۰۰ بازی بومی محلی مربوط به استان گیلان است که از مهمترین این بازیها می‌توان به کشتی گیله‌مردی، لافند بازی ، ال کاوه، مرغانه جنگ، غیش بازی ، کلاه پران ، عروس گولی ، آهوچره ، آغوز بازی و شیرین دودو (زو یا کبدی) اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی