بازار طلا منتظر درز اخبار مذاکرات / تقاضای هیجانی برای سکه کاهش یافت


بازار طلا منتظر درز اخبار مذاکرات / تقاضای هیجانی برای سکه کاهش یافت

در سومین روز از مذاکرات دور هفتم برجام بازار طلا در ثبات نسبی به سر می‌برد و قیمت‌ها نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نکرده که به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، بازار فعلا منتظر درز اخبار از مذاکرات وین است.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ بازار طلا که طی سه روز ابتدایی هفته و پیش از آغاز مذاکرات برجام، تحت تاثیر افزایش قیمت دلار روند صعودی پیش گرفته بود، دیروز با عقب‌نشینی دلار تغییر مسیر داد و بهای طلا و سکه اندکی کاهش یافت؛ اما امروز با این که ارزش اونس جهانی نوسان نزولی داشته، قیمت‌ها در بازار طلا متاثر از رشد اندک نرخ ارز با افزایش جزیی رو‌به‌رو شده است.

محمد کشتی‌آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت بازار طلای تهران در سومین روز مذاکرات وین به خبرنگار اقتصاد‌آنلاین گفت: امروز اونس جهانی طلا مسیر نزولی پیش گرفته و در معاملات صبح ۱۳دلار و تا ساعت انتشار خبر در مجموع ۶دلار افت کرده است؛ اما قیمت دلار برخلاف انتظار با از‌سرگیری مذاکرات کاهش نیافت و البته چندان هم بالا نرفته، به همین دلیل قیمت طلا و سکه در بازار امروز با اندکی نوسان افزایشی همراه شده است.

این فعال بازار طلا از عادی شدن معاملات خبر داد و اظهار کرد: ابتدای هفته جو بازار احتیاطی بود اما طی امروز و دیروز روند معاملات عادی شده است و عرضه و تقاضا با هم تناسب دارد؛ ضمن اینکه خرید‌های هیجانی سکه هم متوقف شده و تحت تاثیر همین موضوع، حباب سکه امروز با ۵۰هزار تومان کاهش به ۲۸۰هزار تومان رسیده است.

کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال که "بازار طلا چه مسیری پیش‌رو دارد؟" بیان کرد: در شرایط فعلی دلار تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد و قیمت آن قابل پیش‌بینی نیست، از طرفی اخباری از مذاکرات وین درز نکرده و بازار‌ها همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند؛ لذا تا زمانی که وضعیت برجام مشخص نشده نمی‌توان به این پرسش، پاسخ درستی داد.

قیمت طلا و سکه ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۰

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: سکه امامی در جریان معاملات امروز با قیمت ۱۲میلیون و ۶۵۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۶۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰هزار و سکه‌های یک گرمی به دو میلیون و ۳۳۰هزار تومان رسیده است.

کشتی‌آرای اضافه کرد: در بازار امروز بهای اونس جهانی ۱۷۸۶دلار، ارزش هر مثقال طلای ۱۷عیار خام پنج میلیون و ۴۶۵هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۶۲هزار تومان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی