دولت باید با اقدام انقلابی با فقر و تبعیض مقابله کند/تقویت ارتباط با کشورهای همسایه؛ راهبرد عالی کشور


دولت باید با اقدام انقلابی با فقر و تبعیض مقابله کند/تقویت ارتباط با کشورهای همسایه؛ راهبرد عالی کشور

به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری، روز چهارشنبه در همایش طلاب، روحانیون، نخبگان حوزه و دانشگاه و بانوان فرهیخته کردستان اظهار داشت: پیشرفتهای گسترده‌ای در طول عمر با برکت انقلاب داشته‌ایم ولی هنوز در زمینه رفع فقر و تبعیض توفیق چندانی نداشته‌ایم. وی منشا فقر را بیکاری بویژه در بین جوانان برشمرد و...

دولت باید با اقدام انقلابی با فقر و تبعیض مقابله کند/تقویت ارتباط با کشورهای همسایه؛ راهبرد عالی کشور
به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری، روز چهارشنبه در همایش طلاب، روحانیون، نخبگان حوزه و دانشگاه و بانوان فرهیخته کردستان اظهار داشت: پیشرفتهای گسترده‌ای در طول عمر با برکت انقلاب داشته‌ایم ولی هنوز در زمینه رفع فقر و تبعیض توفیق چندانی نداشته‌ایم.

وی منشا فقر را بیکاری بویژه در بین جوانان برشمرد و اضافه کرد: همین مساله جوانان را به سمت عدم تشکیل خانواده سوق داده و بستری برای عرض اندام دشمن در جنگ نرم فراهم می‌کند، هرچند مساله فقر، مختص یک استان نیست و در همه مناطق کشور به چشم می‌خورد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: دشمن تلاش زبادی می‌کند و با محاصره اقتصادی به مساله ققر دامن زده است، بنابراین توقع از دولت سیزدهم این است که وعده مسکن و اشتغال را محقق کند و از بار این مشکلات بکاهد.

حجت‌الاسلام شهریاری افزود: وضعیت درآمد نفتی کشور در حال بهبود است و راههای جدیدی برای درآمد فراهم شده که نوید رورهای بهتر اقتصادی را می‌دهد.

وی راهبرد عالی کشور را تقویت ارتباط با کشورهای همسایه اعلام و تاکید کرد: کردستان نیز باید این تعامل و مراوده را با اقلیم کردستان عراق به عنوان راهبردی جدید در پیش گیرد و از فرصتهای جغرافیایی لب مرز استفاده و با مراودات اقتصادی نگاه امنیتی مرز را به اقتصادی تغییر دهد.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از تبعیض بعنوان دومین مشکلی نام برد که به ویژه در انتصابات به چشم می خورد و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب پیشگام رفع این تبعیض بودند و با انتصاب دریادار ایرانی به سمت فرماندهی ارتش، بر نگاه ارزشی یکسان به قومیتها و مذاهب تاکید کردند.

حجت‌الاسلام شهریاری بر تلاش برای رفع تبیض و نگاه به صلاحیتها به جای نگاه به فرد تاکید کرد و گفت: استاندار کردستان نیز باید این شیوه را در پیش بگیرد و این نقص باید برطرف شود، البته این نقص مربوط به یک دولت خاص نیست و باید با تذکر مقابل انتصابات فامیلی ایستاد.

وی با بیان اینکه کردستان همواره مورد طمع دشمن بوده ولی مردم در برابر همه این توطئه ها با رشادت و مجاهدت ایستادند، افزود: دولت در ایران با رای مردم سرکار می آید و این نعمت بزرگی است که برخی کشورها از آن بی بهره هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکیدکرد: ۲۰ سال است که به واسطه دخالت کشورهای غربی به ویژه آمریکا، افغانستان نتوانسته است یک دولت مستقل داشته باشد و در پاکستان و ترکیه هم مصائبی در این زمینه به چشم می‌خورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به اینکه اولین فایده دولت مستقل امنیت است، ادامه داد: امروز جوانان و بانوان ما به هر منطقه کشور بدون هیچ دغدغه امنیتی می‌توانند مسافرت کنند که بسیار ارزشمند است.

وی اظهار داشت: مردم در همه عرصه‌ها حامی دولت بوده و در جنگ به میدان رفتند و در صلح نگداشتند دشمنان اتحاد ملت را دچار خلل کنند، همچنانکه مرزبانی ۴۰ ساله مردم کردستان امنیت را رقم زده است که نقش زنان را در پرورش این مجاهدان نباید نادیده گرفت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به خطرات جنگ نرم برای نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف دشمن در جنگ نرم، انحراف نسل جوان است و سعی در ناامید کردن مردم و به ویژه جوانان دارد که البته با هوشیاری ملت محقق نمی شود.

دکتر شهریاری اظهار داشت: دشمن از ترور شخصی به ترور فکری تعییر ماهیت داده است، لذا باید با ابزار تکنولوژی ارتباط جمعی به جنگ دشمنی رفت که سعی دارد جوان ما را سست عنصر کند.

وی با بیان اینکه مشکل تفکر لیبرالی و هدف‌گذاری اصلی دشمن به این سمت است، افزود: باید مساجد را به سمت شاخص مهم حضور گسترده جوانان پیش برد و مسوولیت علما این است که سربازان جوان جنگ نرم تربیت و از جوانان طلبه حمایت کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: امروز هرکسی که حرف از سازش با رژیم صهیونیستی می زند و قصد دوستی با دشمنان اسلام دارد از آیه شریفه " اشدا علی الکفار" فاصله گرفته است و امروز کردستانی ها این معیار قرآنی را مد نظر دارند و اجازه جولان به دشمنان را نمی دهند.

حجت الاسلام دکتر شهریاری به تلاش دولت جدید نیز اشاره ای داشت و تاکید کرد: دولت سیزدهم برنامه ها و توفیقات خوبی در رفع تحریمها و بهبود اوضاع اقتصادی داشته است و در همین مدت کم خود را ثابت کرده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرشاد مومنی، اقتصاددان: آقای رئیسی به دولت قبلی طعنه می‌زد که «شما کاری کردید که قیمت د...