طرز تهیه آبگوشت پلو کاشانی


طرز تهیه آبگوشت پلو کاشانی

با طرز تهیه آبگوشت پلو، یکی از غذاهای عجیب و خوشمزه کاشانی آشنا شوید و با طبخ آن در منزل، سفری به حال و هوای دوست‌داشتنی و باستانی شهر کاشان برای خود و عزیزانتان ترتیب دهید.

طرز تهیه آبگوشت پلو کاشانی
می‌خواهید برای ناهار یا شام، یک غذای لذیذ و عجیب و غریب بپزید و نمی‌دانید چه چیزی درست کنید؟ طعم آبگوشت و پلو را دوست دارید؟ نگران نباشید و به آشپزخانه بروید تا یکی از غذاهای منحصربه‌فرد و مقوی محلی ایران را درست کنید.

آبگوشت پلو یا چلو دیزی، یکی از لذیذترین غذاهای محلی کاشان است که بیشتر افراد با شنیدن نام آن تصور می‌کنند که قرار است آبگوشت را با برنج بخورند. البته باید بدانید که آبگوشت پلو با آبگوشت تفاوت زیادی دارد. این غذای لذیذ از برنج، لوبیا سفید کاشان، گوشت آبگوشتی گوسفند یا بره با استخوان، پیاز، سیب‌زمینی استانبولی، زردچوبه، زعفران، فلفل سیاه، نمک و روغن تشکیل می‌شود و برنج آن را به‌صورت کته می‌پزند.

طرز تهیه آبگوشت پلو کاشانی

مواد لازم

۴ پیمانه برنج یک و نیم پیمانه لوبیای سفید ۵۰۰ گرم گوشت آبگوشتی گوسفند ۲ عدد پیاز پوست کنده و ۴ قاچ شده ۳۰۰ گرم سیب‌زمینی استانبولی پوست کنده یک قاشق مرباخوری زردچوبه زعفران دم‌کرده غلیظ یک قاشق غذاخوری یک قاشق چای‌خوری فلفل سیاه نمک و روغن به مقدار لازم

طرز تهیه آبگوشت پلو کاشانی

طرز تهیه آبگوشت پلو کاشانی

برنج را از حداقل ۴ ساعت قبل با آب ولرم و کمی نمک خیس کنید. لوبیاها را نیز از حداقل یک شب قبل در آب خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن‌ها گرفته شود. در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا به جوش بیفتد. سپس گوشت را داخل آن بریزید. کف روی آب را جمع کنید و سپس زردچوبه، فلفل سیاه و پیازهای خردشده را به گوشت داخل قابلمه بیفزایید. گوشت و پیاز را به‌مدت یک ساعت بپزید. پس از یک ساعت، سیب‌زمینی‌ها را در قابلمه بریزید. در قابلمه‌ای جداگانه مقداری آب بریزید و روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا آب به جوش بیاید. سپس لوبیاها را در آن بریزید و به‌مدت ۳ ساعت بپزید. سپس آن‌ها را همراه سیب‌زمینی در قابلمه گوشت بریزید. پس از گذشت نیم‌ساعت از پخت سیب‌زمینی، نمک را به مخلوط گوشت اضافه کنید. آب برنج را خالی کنید و همراه با مقداری آب، نمک، زعفران دم‌کرده غلیظ و روغن در قابلمه گوشت بریزید و به‌صورت کته بپزید. پس از دم کشیدن برنج، آبگوشت پلوی شما آماده است. این غذای لذیذ را با سالاد شیرازی، ماست یا انواع ترشی سرو کنید.
منبع:کجارو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران