استقرار 1600 تخت حمایتی شبانه‌روزی توانخواهان در مازندران


استقرار 1600 تخت حمایتی شبانه‌روزی توانخواهان در مازندران

مدیرکل بهزیستی مازندران از فعالیت 21 مرکز شبانه‌روزی با استقرار 1600 تخت حمایتی شبانه‌روزی ویژه توانخواهان این استان در مازندران خبر داد.

فرزاد گوهردهی روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه در مازندران به ۵۷۰۰ نفر از توانخواهان در ۱۱۲ مراکز حمایتی خدمات‌دهی می‌شوند، اظهار کرد: ماهانه بیش از ۷۴ میلیارد ریال به مراکز نگهداری یارانه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۲ هزار نفر توانخواه تحت پوشش بهزیستی در مازندران، قرار دارند، خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار نفر از معلولان مازندران دارای معلولیت شدید هستند.

مدیرکل بهزیستی مازندران در ادامه با اشاره به اینکه به بیش از ۳۴ هزار نفر از جمعیت هدف در حوزه توانبخشی، خدمات ارائه می‌شود، گفت: از ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مستمری در هر ماه به آنها، پرداخت می‌شود.

گوهردهی با بیان اینکه به حدود ۱۹۰ میلیارد ریال مستمری در ماه پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در مجموع بیش از ۲۱۶ میلیارد تومان مستمری در قالب توانبخشی و حق پرستاری به جامعه هدف داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه جامعه هدف از برخی مراکز نگهداری خدمات دریافت می‌کنند، ادامه داد: در خانه‌های حمایتی شرایط شبیه منزل فراهم شده است و حداکثر ۱۰ نفر در یک خانه نگهداری می‌شود.

گوهردهی گفت: پنج مرکز حمایتی مجوز دریافت کردند و پنج خانه حمایتی از حوزه مختلف توانخواهی در حال فعالیت هستند که ۵۰ توانخواه در آن نگهداری می‌شود و ۲۱ مرکز شبانه روزی در استان با ۱۶۰۰ تخت حمایتی در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ۲۰ هزار نفر از جامعه هدف نیازمند وسایل کمک توانبخشی هستند، اظهار کرد: خوشبختانه امروز هیچ فرد پشت نوبت برای کاشت حلزون در استان نداریم و سالانه ۱۳۰ نفر در حوزه مرتبط از ما خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به تلاش و اقدامات در حوزه تأمین مسکن اشاره کرد و گفت: در ساری پیگیر دو قطعه زمین برای ساخت مسکن جامعه هدف هستیم.

گوهردهی افزود: مناسب سازی خودروها را از دیگر نیازها بوده و تسهیلاتی برای اجرای این طرح درنظر گرفته شد و طی سال جاری بیش از ۳۰۰ مورد مناسب سازی خودرو انجام شده است.

وی از حضور مترجم برای معلولان در اداره‌کل بهزیستی خبر داد و گفت: این امر به بهبود وضعیت درخواست آنها کمک می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز