کرونا و سرما مهدهای کودک سه شهرستان جنوبی فارس راتعطیل کرد


کرونا و سرما مهدهای کودک سه شهرستان جنوبی فارس راتعطیل کرد

لارستان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: مهدهای کودک و کودکستان های شهرستان های لارستان، خنج و اوز در جنوب استان فارس یه دلیل احتمال ورود سویه جدید کرونا، سردی هوا و البته عدم تزریق واکسن برای افراد زیر 12 سال تا اطلاع بعدی تعطیل است.

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان روز چهارشنبه از زبان وحید یگانه اعلام کرد: بازگشایی مدارس به ویژه مهدهای کودک و مقاطع ابتدایی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان خطرآفرین است و نباید با تزریق واکسن، کرونا را تمام شده تلقی کرد.

او بیان کرد: چون این افراد(نونهالان و کودکان) توانایی لازم برای مراقبت از خود و رعایت اصول بهداشتی و زدن ماسک و یا فاصله گذاری اجتماعی را ندارند بهتر است که اصراری بر حضور نونهالان و بازگشایی مهدکودک ها نشود.

وی ادامه داد: با تصمیم ستاد مدیریت کرونا دانشکده علوم پزشکی لارستان بازگشایی مهدهای کودک در این شهرستان ها ممنوع است و در صورت بازگشایی در اسرع وقت پلمب خواهند شد.

یگانه بیان کرد: میزان پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالای ۱۲ سال سه شهرستان لارستان، خنج و اوز تاکنون ۷۴ و در جمعیت بالای ۱۸ سال ۷۳ درصد است.

وی اضافه کرد: میانگین پوشش واکسیناسیون دز اول و دوم در جمعیت بالای ۱۲ سال ۶۴ درصد و در جمعیت ۱۸ سال این شهرستان ها تاکنون ۶۲ درصد گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان ادامه داد: میزان مطلوب و قابل قبول پوشش واکسیناسیون بالای ۹۵ درصد است که برای رسیدن و تحقق این هدف نیاز به همت بیشتری از سوی مردم و همه نهادها از جمله اعضای ستاد کرونا در سطح شهرستان داریم.

وی استقبال از واکسن در بین خانواده ها و دانش آموزان را خوب ارزیابی کرد و عنوان کرد: بدون شک کمک رسانه ها و اطلاع رسانی های به موقع و همچنین شکل گیری پویش های مردمی تا حدود زیادی در افزایش میزان استقبال خانواده و دانش آموزان نسبت به انجام واکیسناسیون موثر بوده است.

یگانه همچنین شمارکل فوتی های ناشی ازکرونا در شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز از زمان شیوع تاکنون را ۳۴۶ نفر عنوان کرد و گفت: ۲۱۰ نفر از آنها از زمان آغاز واکسیناسیون فوت شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام