سامانه آنلاین جمع‌آوری مواد بازیافتی در بیرجند راه‌اندازی شد


سامانه آنلاین جمع‌آوری مواد بازیافتی در بیرجند راه‌اندازی شد

بیرجند - ایرنا - سامانه آنلاین مواد تفکیکی و بازیافت با رویکرد استارتاپی و با هدف خرید آنلاین مواد بازیافتی در محل و تفکیک از مبدا در دانشگاه بیرجند راه‌اندازی شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، اولین سامانه آنلاین مواد تفکیکی و بازیافت به منظور گسترش علمی و عملی مدیریت سبز با حضور رییس دانشگاه بیرجند، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری و جمعی از مدیران دانشگاه رونمایی شد و با امکانات سامانه هوشمند نرم‌افزاری و دارا بودن همه مختصات و جزئیات آماده فعالیت است.

بستر آزمایشی این سامانه از دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه سبز در شرق کشور شروع به کار کرد و در فاز اول این طرح، جامعه هدف که از خانواده دانشگاهیان دانشگاه بیرجند اعم از کارکنان و دانشجویان دارای گوشی هوشمند نسخه اندروید هستند از این پس می‌توانند با نصب اپلیکیشن چرخه سبز از کافه بازار درخواست جمع‌آوری مواد بازیافتی را ارائه کنند.

پس از ثبت درخواست در سامانه یا نرم‌افزار مربوطه، نیروی خدماتی به نشانی اعزام می‌شود و مواد بازیافتی را تحویل گرفته و هزینه خرید مواد بازیافتی به‌صورت آنلاین پرداخت می‌شود.

آن دسته از کاربران که گوشی هوشمند با نسخه ios دارند یا کاربران دارای سیستم می‌توانند با درخواست از طریق وب اپلیکیشن به نشانی www.green-cycle.ir این درخواست را ثبت کنند.

مدیرعامل پلتفرم اجتماعی چرخه سبز خاوران گفت: این گروه نوپا و استارتاپی برای حل مشکل بلاتکلیفی شهروندان برای فروش مواد بازیافت پا به عرصه خدمت گذاشته است.

مرتضی تقی‌نژاد افزود: در مساله ارزش پیشنهادی که قلب تپنده کسب و کار است در وهله اول حذف محدودیت مکانی و زمانی را در نظر گرفته‌ایم و دوم وجه نیاز و ارائه خدمات در این قالب است.

وی گفت: امیدواریم آغاز آزمایشی این پلتفرم در دانشگاه بیرجند سکوی پرتاب چرخه سبز خاوران و مسئولیت زیست محیطی آن باشد.

مدیرعامل این پلتفرم اجتماعی افزود: این خدمت با مشارکت و پشتیبانی دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه همچنین معاونت پژوهشی، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند انجام می‌شود که در آینده خدمتی در قالب خدمات عمومی از دانشگاه به شهر بیرجند خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان