تنها 7 هزار و 200 کلاس در استان همدان مجهز به تهویه هوا هستند


تنها 7 هزار و 200 کلاس در استان همدان مجهز به تهویه هوا هستند

استاندار همدان گفت: از 11هزار کلاس درس استان همدان؛ هفت هزار و 200 کلاس مجهز به سیستم تهویه هوا هستند.

به گزارش ایسنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز چهارشنبه ۱۰ آذرماه در شورای آموزش و پروش استان با بیان اینکه غیبت طولانی دانش آموزان در کلاس درس باعث انفعال و یک فاصله معنی‌داری در جنبه‌های تربیتی و آموزشی شده بود، اظهار کرد: دانش‌آموزان در دو سال گذشته با استفاده از شبکه آموزشی شاد به یادگیری پرداختند و این فضا هیچ وقت نمی‌تواند جای کلاس درس، مدرسه، معلم و آموزش حضوری را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های پایه ابتدایی نیازمند آموزش حضوری برای فراگیری بهتر است، افزود: با اقدامات مطلوب دولت سیزدهم در واکسیناسیون عمومی افراد، شرایط بازگشایی مدارس که خواست خانواده‌ها بود، فراهم شد که البته سلامت دانش‌آموزان،فرهنگیان و خانواده‌های آن در اولویت است.

استاندار همدان با عنوان اینکه ۹۵ درصد از کادر آموزشی واکسینه شده‌اند، بیان کرد: ۹۵ درصد جمعیت دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در استان دُز نخست و بیش از ۷۰ درصد دو نوبت واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: ۱۱ هزار کلاس درس در استان همدان دایر است که سه هزار و ۲۰۰ کلاس در مدارس دولتی و چهار هزار کلاس متعلق به مدارس غیر انتفاعی، خودگردان و هیئت امنایی است که همگی مجهز به تهویه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: چهار هزار کلاس درس نیز توسط اداره کل نوسازی استان همدان با کمک خیرین به تهویه مناسب مجهز خواهند شد.

استاندار با بیان اینکه نباید آمار های نادرست در خصوص وضعیت کلاس‌های درس و تهویه آن‌ها ارائه داد گفت: آموزش و پروش با هماهنگی و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی از کلاس‌های درس مدارس بازدید داشته باشند تا شرایط یادگیری حضوری فراهم شود، یک ماه قبل از بازگشایی مداری آمارها نشان می‌داد همه مدارس به تهویه مجهز هستند اما با تغییر مدیریتی به یکباره آمارها افت کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...