خودرو‌های سنگینی که هوای شهر را سنگین‌تر می‌کنند


خودرو‌های سنگینی که هوای شهر را سنگین‌تر می‌کنند

بزرگراه آزادگان پایتخت مبادی ورودی شهر، حوالی ساعت 22، و تردد کامیون‌هایی که با آلودگی شان هوای شهر را آلوده‌تر می‌کنند.

طبق مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا در شرایط اضطرار که آلودگی هوا نفس شهروندان را به شماره گرفته، ورود کامیون‌ها حتی در ساعت مقرر خودشان در شهر ممنوع است، اما بازدید‌های میدانی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما نشان داد که هنوز خودرو‌هایی با مدل سال ۴۳ که عمرشان ۵۷ سال است در شهر تردد می‌کنند و گلایه کامیون داران این بود که کامیون بدهند و ما تعویض می‌کنیم.

محمودی مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به اعمال ممنوعیت تردد کامیون‌ها در شهر که بر عهده پلیس راهور است، گفت: طبق جلسه‌ای که با پلیس در کمیته اضطرار آلودگی هوا داشتیم همکاران ما در راهور اذعان داشتند که به دلیل کمبود نیرو و نبود سامانه الکترونیکی توان برخورد با کامیون‌ها را ندارند لذا ما از همین جا آمادگی خود را اعلام می‌کنیم که تمامی همکاران ما در یگان حفاظت محیط زیست به کمک پلیس بروند و با استقرار در مبادی ورودی شهر با کامیون‌های متخلف و دودزا برخورد کنند.
سردار حمیدی رئیس پلیس راهور تهران هم درباره برخورد کامیون‌های دودزا و تردد آن‌ها این گونه پاسخ داد: متاسفانه یک سری مصوبه‌های کلیشه‌ای را ابلاغ می‌کنند و به همین دلیل است که هیچ کدام از آن‌ها اجرا نمی‌شود و باید اگر دوستان ابهام دارند برای کنترل آلودگی هوا از چند ماه قبل پای کار می‌آمدند و این امکانات را در اختیار قرار می‌دادند.
وی ادامه داد: اگر در زمان اضطرار قرار است کار جدی صورت گیرد ممنوعیت فعالیت پروژه هاست، نمی‌شود که پروژه‌ها فعال باشد و تردد‌ها حداکثری باشد و بعد به پلیس بگویند به صورت سنتی مانند ۵۰ سال پیش در مبادی ورودی شهر و سطح شهر به دنبال خودرو‌های سنگین برو و اعمال قانون کن.
طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست ۶۰ درصد آلودگی هوا به منابع متحرک و حرکت خودرو‌ها مربوط است که از این آمار ۵۰ درصد آن سهم ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده و کامیون هاست.
اگر قصد داریم آسمان آبی و هوای پاک نفس بکشیم مصوبات قانون هوای پاک باید بند بند آن اجرایی شود و الا هوای پاک - حسرت آن برای همیشه به دل ما می‌ماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403