هادی عامل روی صندلی چهل تیکه/ دانشجویان ستاره‌دار به تلویزیون می‌آیند


هادی عامل روی صندلی چهل تیکه/ دانشجویان ستاره‌دار به تلویزیون می‌آیند

تهران- ایرنا- پخش مستندی درباره دانشجویان ستاره‌دار، حضور فریبا متخصص در برنامه «رخ به رخ» و هادی عامل در «چهل تیکه»، مقایسه آثار سه کمدین مطرح دنیا و تحلیل آثار رمان نویس برتر جهان در رادیو نمایش از جمله اخبار تلویزیونی و رادیویی است که در قالب «مروری بر اخبار صداوسیما» تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، مجموعه مستند ستاره‌دار به کارگردانی مهدی محمودی تولید جدید شبکه مستند سیماست که از امشب، چهارشنبه ۱۰ آذرماه ساعت ۲۰ روی آنتن می‌رود.

محمودی درباره سوژه این فیلم گفت: این مستند ۹ قسمتی درباره تاریخچه تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی در ایران است. تقریبا می‌توان گفت که با افتتاح دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۳، جنبش‌ها و تشکل‌های دانشجویی نیز فعال شده و مستند ما نیز از همین تاریخ شروع به روایت اتفاقات و رخدادهای سیاسی پیرامون دانشجویان می‌کند. روایت فیلم تا سال ۱۳۷۸ ادامه دارد و با درگیری‌های کوی دانشگاه فصل اول فیلم را به پایان می‌رسانیم.

وی اضافه کرد: در بخش مهمی از این فیلم مستند به شکل‌گیری انجمن‌های اسلامی قبل و بعد از انقلاب، مشکلات و موانعی که برای فعالیت داشتند، اثرگذاری‌شان و نوع واکنشی که مسئولین کشوری به فعالیت‌هایشان داشتند پرداخته‌ایم.

کارگردان مستند ستاره‌دار درباره شیوه روایت این فیلم گفت: در طراحی مدل روایتی این فیلم به این نتیجه رسیدیم که اصلا نمی‌توان بدون صحبت با کسانی که خودشان وسط میدان بودند و بخشی از این تاریخچه به دستان خودشان رقم خورده است، فیلم بسازیم. برهمین اساس، سراغ کسانی رفتیم که در دهه‌های مختلف دانشجویان فعال و موثری بودند. این موضوع کار را برایمان بسیار سخت می‌کرد چرا که مثلا نمی‌دانستیم چه کسانی در دهه ۱۳۲۰ و ۱۳۳۰ دانشجو بودند و فعالیت می‌کردند.

وی اضافه کرد: در نهایت با جست‌وجوی فراوانی که داشتیم توانستیم این افراد را پیدا کنیم. بسیاری‌ از آنان ناشناخته‌اند اما فعالیت‌های به شدت موثری داشتند. با آنان مصاحبه گرفتیم و روایت فیلم را همراه با تصاویر آرشیوی پیش بردیم. برهمین اساس در این مجموعه کسی به نام تحلیلگر حضور ندارد و همه افرادی که مصاحبه‌ شده‌اند خود از فعالین دانشجویی به شمار می‌روند. جمعی از این افراد مشهوراند و جمعی دیگر ناشناس اما همین افراد به شدت اثرگذار بودند.

او تاکید کرد: از جمله چهره‌های شناخته شده که در این فیلم حضور دارند می‌توان به محمد توسلی دبیر نهضت آزادی و اولین شهردار تهران بعد از انقلاب، سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلت نظام، محمد عطریانفر، ابراهیم اصغرزاده طراح تسخیر لانه جاسوسی، مهدی فضائلی، سید مجتبی ثمره هاشمی، وحید جلیلی، علی احمدی وزیر تعاون دولت دهم، سیدنظام موسوی نماینده فعلی مجلس و ... اشاره کرد.

محمودی درباره شیوه روایت این فیلم گفت: این مستند پژوهش جدی و دقیقی داشت و برای جمع‌آوری اطلاعاتی که بسیار هم زیاد بودند زحمات زیادی کشیده شد. شاید بتوان گفت که تاکنون چنین مستندی درباره تاریخچه فعالیت و جنبش دانشجویی در ایران ساخته نشده است. البته فیلم‌هایی هست که به صورت موضوعی به برخی از اتفاقات، مثلا ماجرای کوی دانشگاه پرداخته باشند اما این اثر بسیار جامع‌تر از آنهاست.

او درباره دلیل نامگذاری این فیلم گفت: نام فیلم شاید برگرفته از عبارت "دانشجویان ستاره‌دار" باشد اما قصد داریم که دانشجویان ستاره‌دار واقعی را معرفی کنیم.

عوامل تولید این مجموعه مستند ۴۵ دقیقه‌ای عبارتند از: تهیه‌کننده، کارگردان و تدوین: مهدی محمودی، نویسنده: مهدی گودرزی، پژوهشگر: امیرحسین ثابتی، تصویربردار: محسن محمودی و مصطفی سیدالحسینی، طراحی و ترکیب صدا: محمدمهدی گودرزی و گرافیک: فرید خلیلی.

مجموعه ستاره‌دار از چهارشنبه ۱۰ آذرماه تا پنج‌شنبه ۱۸ آذرماه ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش شده و تکرار آن ساعت ۲۴ و ۹ صبح روز بعد خواهد بود.

فریبا متخصص مهمان رخ به رخ می‌شود

فریبا متخصص گوینده رادیو و بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما در هفتمین قسمت از برنامه رخ به رخ که جمعه ۱۲ آذر از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود با امیرعلی دانایی به گفت وگو می‌نشیند.

این بانوی بازیگر در این برنامه درباره زندگی شخصی، خاطراتش از دوران کاری و بخشی از وجوه شخصیتی خود صحبت خواهد کرد که برای بیننده تازگی دارد.

در رخ به رخ از اولین قدم های مهمان به استودیو بدون هیچ دیواری روایت می‌شود و بنا بر شخصیت مهمان و متناسب با سبک زندگی او هر بار شکلی متفاوت می یابد. تلاش برای ارتباطی بی‌تعارف و صریح با خودِ واقعی افراد یکی از اهداف این برنامه است. در این مجموعه تلویزیونی مهمانان برنامه از حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و ... انتخاب شده‌اند و تمام بخش های برنامه با سوالاتی طراحی شده که هدف آن رو به رو شدن با احساسات مختلف آدمی است.

گفت و گو نمایش رخ به رخ کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو به تهیه کنندگی مهدی بابایی، اجرای امیرعلی دانایی، کارگردانی حسین فاطمیان و نگارش یاسر حقیقی پور است که جمعه ها حوالی ساعت ۲۳:۰۰ روی آنتن شبکه دو سیما می رود. بازپخش این برنامه یکشنبه ساعت ۱۴:۰۰ است.

هادی عامل به چهل تیکه می‌آید

هادی عامل گزارشگر مسابقات کُشتی که مخاطبان تلویزیون خاطره‌های بسیاری از او دارند، چهارشنبه میهمانِ برنامه چهل تیکه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی برنامه تلویزیونی چهل‌تیکه، سری پنجم برنامه چهل‌ تیکه به تهیه کنندگی و کارگردانیِ الهام حاتمی، این روزها در حال پخش از شبکه نسیم است. برنامه‌ای که به نوستالژی‌ها و ثبت خاطرات چهره‌های مطرح کشورمان می‌پردازد.

فصل پنجمِ چهل تیکه با فضا و نگاهی جدید سراغِ هنرمندان، ورزشکاران و افراد شاخص رفته است تا ناگفته‌ها و خاطرات جالب و جذابی از آنها را برای مخاطبان تلویزیون روایت کند.

برنامه‌ی امشبِ چهل تیکه به حضور دو چهره‌ی ورزشی اختصاص دارد.

محمدرضا علیمردانی امشب میزبان هادی عامل و منصور برزگر است. عامل معروف‌ترین گزارشگرِ کُشتی در کشورمان و منصور برزگر هم از کُشتی‌گیرانِ پیشکسوت و مربیانِ بزرگ کُشتی است.

هادی عامل و منصور برزگر در این برنامه خاطراتِ تلخ و شیرینِ بسیاری را روایت کرده‌اند که بدون شک برای علاقه‌مندان به ورزش بسیار شنیدنی است.

چهل تیکه با حضور هادی عامل و منصور برزگر، امشب چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ از ساعت ۲۱ روی آنتنِ شبکه نسیم می‌رود.

تکرارهای این برنامه روز بعد ساعت ۲ بامداد، ساعت ۸ و ساعت ۱۴ از شبکه نسیم پخش می‌شود.

چهل تیکه با تهیه‌کنندگی و کارگردانیِ الهام حاتمی توانسته است در سال‌های گذشته خودش را به عنوان یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون مطرح کند.

چهل تیکه هر هفته چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۱ پخش خواهد شد. روزهای سه‌شنبه هم گلچینی از سه برنامه‌ی هفته‌ی گذشته پخش می‌شود.

این برنامه پنجشنبه ۱۱ آذر میزبان احمدرضا اسعدی و جمعه ۱۲ آذر میزبان خشایار راد خواهد بود.

سه کمدین در یک قاب

برنامه طنز و جذاب کمدین این هفته پنج شنبه ۱۱ آذرماه ساعت ۲۲ به مقایسه آثار سه کمدین مطرح دنیا، باستر کیتون، چارلی چاپلین، هارولوید می پردازد.

این برنامه سکانس های مختلف این سه کمدین را که هر کدام برای بازیهایشان دغدغه های خاصی داشتند اما هدف شان مشترک بود (نشان دادن اجتماع خود با زبانی طناز و شیرین) به مدت ۴۵ دقیقه تقدیم نگاه مخاطبان خواهد کرد.

هارولد لوید (۱۹۷۱-۱۸۹۳) در کنار چارلی چاپلین و باستر کیتون یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین کمدین‌های سینمای صامت است.

برنامه کمدین کاری از واحد تامین برنامه شبکه پنج سیما است که پنج شنبه ها هر هفته ساعت ۲۲ از شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

فصلی نو در شبکه چهار

مستند تک قسمتی فصلی نو روز جمعه ۱۲ آذرماه ساعت ۱۳روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

در پی درخواست تعداد ی از شرکت‌های داخلی تولید لوازم خانگی از رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از واردات لوازم خانگی، رهبر انقلاب در نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کرد که طبق نامه‌ای که کارخانه‌های تولیدکننده لوازم خانگی به ایشان نوشته‌اند، واردات این محصولات باعث شکستن کمر تولیدکنندگان می‌ شود و باید جلوی آن گرفته شود.همین موضوع باعث شد تا گروه سیاسی شبکه چهار سیما برنامه ای تحت عنوان فصلی نو تدارک ببیند.

این برنامه به سراغ کارآفرینان و تولید کنندگان لوازم خانگی رفته و پای صحبت های این فعالان اقتصادی نشسته است.

در این برنامه سعی شده بیشتر به راهکارهای عبور از بحران پرداخته شود.

این برنامه با گویندگی یوسف رحیمی روایت می شود و همچنین مدیر تصویربردار این کار امید فولادوند است.

فرج آلادین که تجربه تهیه کنندگی برنامه های مختلف اقتصادی را در کارنامه کاری خود دارد تهیه کنندگی و کارگردانی این مجموعه را عهده دار است.

فصلی نو در گروه گروه سیاسی شبکه چهار سیما تولید شده و روز جمعه ساعت ۱۳ پخش می شود.

تحلیل آثار «کارسن مک کالرز» در رادیو نمایش

رادیو نمایش این هفته در برنامه هزارتوی داستان به آثار کارسن مک کالرز، رمان نویس برتر جهان می پردازد.

مک کولرز از اعضای افتخاری آکادمی هنر و ادبیات آمریکا بود. از آثار او فیلمهای درخشانی در تاریخ سینما ثبت شده است. معروفترین رمان مک کالرز به نام قلب شکارچی تنهایی است، آثار او در سال ۱۹۴۰ در صدر فهرست پرفروش ترین کتاب ها در آمریکا قرار گرفت و بعدها در فهرست صد رمان برتر هفته نامه ی تایم از ۱۹۳۵ تا ۲۰۰۵ نیز انتخاب شد.

پنجشنبه ۱۱ آذر و تکرار دوشنبه ۱۵ آذر ساعت ۲۱ در برنامه هزارتوی داستان بهناز بستاندوست ، داستان یک درخت، یک صخره، یک ابر نوشته کارسون مک کالرز روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت.گویندگی زندگینامه نویسنده را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی آن برعهده ژاله محمدعلی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل