خرید بیش از 480 عنوان کتاب توسط وزارت فرهنگ


خرید بیش از 480 عنوان کتاب توسط وزارت فرهنگ

تهران- ایرنا- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید بیش از 480 عنوان کتاب را در دستور کار قرار داد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه ۶۳۹ هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید ۴۸۴ عنوان کتاب در ۴۹ هزار و ۷۰۰ نسخه به مبلغ کل ۳۱ میلیارد و ۷۳۱ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال برای خرید مورد تصویب قرار گرفت.

عناوین کتاب‌های مصوب برای خرید در سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تارنمای هیأت انتخاب و خرید کتاب بارگذاری شده است.

ناشران محترم هنگام دریافت رسید انبار، حتماً به تطبیق اطلاعات مندرج در آن با مشخصات کتاب بپردازند تا درصورت مغایرت‌های احتمالی، مراتب مورد رسیدگی قرار گیرد، در غیر این صورت اعمال تغییرات در مراحل بعدی میسر نخواهد بود.

مهلت مراجعه به انبار، تحویل کتاب و مدارک، به امور مالی تا ۱ماه بعد از اعلام در سایت است. از این رو با توجه به اقتضائات اداری ـ مالی معاونت، مراجعات بعد از مهلت مقرر مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد.

هیات انتخاب و خرید کتاب

به گزارش ایرنا، هیات انتخاب و خرید کتاب طی نزدیک به دو دهه فعالیت مستمر در راستای وظایف قانونی در زمینه کمک به ناشران از طریق پرداخت یارانه و نیز مجموعه‌سازی بخشی از کتابخانه‌های سراسر کشور و همچنین توسعه کتابخوانی در حوزه فرهنگ عمومی از طریق انتخاب، خرید و اهدای کتاب‌های مناسب حوزه فرهنگ عمومی در فرایند بازار نشر کتاب کشور، تلاش داشته است تا حداکثر امکانات را در حوزه اختیارات و مقدورات خویش به کار ببرد تا رونق بخشی توامان در حوزه نشر و حوزه کتابخوانی فراهم آورد.

این فعالیت به استناد بند (١٢) ماده ٢ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ماده ٣ آیین نامه نحوه پرداخت یارانه در حوزه نشر و مطبوعات مصوب سال ١٣٨٨ هیات دولت با هدف مجموعه‌سازی بخشی از کتابخانه‌های کشور و به منظور توسعه کتابخوانی در حوزه فرهنگ عمومی و همچنین حمایت از انتشار کتاب‌های مناسب بر مبنای آیبن نامه انتخاب و خرید کتاب مصوب ۱۳۹۴/۱۱/۳ انجام می‌پذیرد.

بعد از انتقال این مجموعه به دفتر امور چاپ و نشر وزارتخانه در پاییز سال ۱۳۹۶، شیوه نامه‌ای متناسب با این انتقال تنظیم و به امضا و ابلاغ معاون امور فرهنگی رسید که طبق آن، مدیرکل امور چاپ و نشر، ریاست این هیأت را به عهده دارد.

طبق این آیین‌نامه، چهار کارگروه تخصصی (دین، علوم اجتماعی و انسانی و دانش عمومی، کودک و نوجوان، و هنر و ادبیات) نسبت به ارزیابی کتاب‌های ارسالی از سوی ناشران در زمینه خرید عناوین و میزان شمارگان آن‌ها تصمیم می‌گیرند و مصوبات آن‌ها بعد از تأیید در هیات مرکزی انتخاب و خرید کتاب اجرایی خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا