میرزاکوچک بزرگترین هدیه ای است که سرزمین گیلان به ایران تقدیم کرد


میرزاکوچک بزرگترین هدیه ای است که سرزمین گیلان به ایران تقدیم کرد

رشت - ایرنا- نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: میرزاکوچک بزرگترین هدیه ای بود که سرزمین شگفتی ساز گیلان به ایران تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری عصر روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت میرزا در رشت اظهار داشت: میرزاکوچک خان قله رفیع حماسه و جهاد بود.

وی، میرزاکوچک خان را قرمانی شجاع، نفوذناپذیر و قوی در برابر دشمنان و چهره ای صبور، نجیب و متواضع در برابر ملت توصیف کرد.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور با بیان اینکه در پرتو شخصیت میرزا کوچک خان جنگلی می توانیم به بازشناسی هویت خود بپردازیم، اظهار داشت: امروز از میرزاکوچک می توانیم برای بازشناسی هویت گیلان و ایران استفاده کنیم.

وی بیان داشت: حماسه ای که میرزاکوچک این مرد مومن و مخلص در اوج تدین، شجاعت ، دلاوری و مردم داری توانست با بهره مندی از فرماندهی، مدیریت، ساماندهی و حرکت تشکیلاتی بسازد، حماسه ای جاوید است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: حماسه جنگل میرزا کوچک ، حماسه ای بزرگ و جاوید نه تنها برای خطه گیلان و ملت ایران بلکه برای جامعه مومنان در جبهه مقاومت است.

وی با بیان اینکه دعوای ما با استکبار جهانی بر سر هویت است، اظهار داشت: مسئله اصلی نسل جوان موضوع هویت است، بعضی ها آدرس اشتباه می دهند اما شما با داشتن سرمایه های بزرگی از جمله میرزاکوچک و سایر شهدا راه را گم نمی کنید.

این همایش با حضور منتخب دانش آموزان پسر اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، ائمه جمعه و اعضای ستادهای نماز جمعه استان گیلان برگزار شد.

میرزا یونس مشهور به میرزاکوچک خان جنگلی ، با راه اندازی جنبش جنگل و رهبری آن، یکی از مردمی ترین نهضت های محلی ایران را با هدف کسب استقلال ، آزادی و سربلندی ایران ایجاد کرد.

میرزا کوچک جنگلی پس از چندین سال مبارزه و جنگ و گریز علیه نظام مستبد داخلی و ایادی بیگانه اش ، با تعداد اندکی از یاران خود برای جمع آوری قوا به طرف خلخال حرکت کرد که در کوه های تالش در برف و بوران گرفتار شد و به شهادت رسید.

با شهادت میرزا کوچک خان در یازدهم آذرماه سال ۱۳۰۰ هجری خورشیدی (سوم ربیع الثانی ۱۳۴۰ ق) نهضت جنگل به نقطه پایان خود رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟