همکاری گوگل و دانشگاه استنفورد برای ساخت کریستال زمان


همکاری گوگل و دانشگاه استنفورد برای ساخت کریستال زمان

تیمی از دانشمندان در تلاش هستند تا با استفاده از تراشه Google Sycamore یک کریستال زمان واقعی تولید کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از stanford، تیمی از محققان استنفورد و گوگل فاز جدیدی از ماده را ایجاد کرده‌اند. این‌ها عموماً به عنوان کریستال زمان شناخته می‌شوند. تراشه Google Sycamore برای ایجاد کریستال زمان استفاده می‌شود. جهان در تلاش است تا استفاده از قدرت فیزیک کوانتوم را به کامپیوتر‌ها اضافه کند. یک کریستال زمان بدون دریافت انرژی برای همیشه کار می‌کند. قرار است یک کریستال زمان با استفاده از سخت‌افزار محاسباتی کوانتومی Sycamore Google تولید شود. مؤسسه فیزیک سیستم‌های پیچیده پلانک و دانشگاه آکسفورد این کار را انجام می‌دهند. محققان رایانه را به عنوان پلتفرم آزمایشی جدید برای درک و شناسایی مراحل جدید ماده به کار بردند.

همکاری گوگل و دانشگاه استنفورد برای ساخت کریستال زمان

نقش تقارن‌ها در فیزیک

دستاورد جدید فرصت‌هایی برای کشف دریچه‌های جدید در زمینه فیزیک ماده متراکم ایجاد می‌کند. کریستال‌های زمان نوع جدیدی از فاز کوانتومی غیرتعادلی ماده هستند. از ابزار Ising برای ساخت این کریستال زمان استفاده شده است. تقارن‌ها نقش اساسی در فیزیک بازی می‌کنند. آن‌ها نشان دهنده منشا بلور‌های منظم، آهنربا‌ها و بسیاری از پدیده‌های دیگر هستند. نوسانات طولانی مدت در کریستال زمان بدون ورود انرژی انجام می‌شود. کریستال‌های زمان هیچ قانون فیزیک را زیر پا نمی‌گذارند. آنتروپی در این سیستم در طول زمان ثابت می‌ماند. موفقیت کریستال زمان، در گرو کار با تیمی در Google Quantum AI بود.

همکاری گوگل و دانشگاه استنفورد برای ساخت کریستال زمان

نشانه‌های کلیدی کریستال زمان ایده‌آل

در این ماه کریستال جدیدی هم با استفاده از کیوبیت در یک الماس تولید شد. این محصول توسط محققان دانشگاه صنعتی دلفت در هلند ایجاد شد. ادعای محققان مبنی بر وجود یک کریستال زمان واقعی به لطف کامپیوتر کوانتومی تایید شد. یکی از نشانه‌های کلیدی کریستال زمان ایده‌آل این است که نوسانات نامحدود را در همه حالات نشان می‌دهد. ویژگی منحصر به فرد پردازنده کوانتومی گوگل توانایی ایجاد حالت‌های کوانتومی بسیار پیچیده است. رایانه‌های کوانتومی کاربرد‌هایی غیر از محاسبات دارند. پدرام روشن، محقق گوگل گفت:"ما خوشبین هستیم که با کیوبیت‌های بیشتر و بهتر، رویکرد ما می‌تواند به یک روش اصلی در مطالعه دینامیک‌های غیرتعادلی تبدیل شود."

بیشتر بخوانید

آیا ما در یک دنیای شبیه سازی زندگی می کنیم؟ / فرضیه Planetarium واقعیت یا داستان تخیلی؟

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت