ملی‌پوش هندبال زنان: احساسم برای حضور در پیکارهای جهانی وصف نشدنی است


ملی‌پوش هندبال زنان: احساسم برای حضور در پیکارهای جهانی وصف نشدنی است

تهران- ایرنا- دروازه‌بان تیم ملی هندبال زنان گفت: با همت ملی‌پوشان رویای حضور در پیکارهای قهرمانی جهان تحقق یافت و این حس وصف نشدنی است که نخستین رشته توپی زنان به مسابقات جهانی، اعزام می‌شود.

زینب بذرافکن روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: دیدارهای سختی را برابر تیم‌های حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن داشتیم. این تیم‌ها کمپ‌ها و دیدارهای خوبی را با تیم‌های اروپایی داشتند اما خوشبختانه با همدلی توانستیم در رده چهارم قاره کهن قرار بگیریم.

وی افزود: اردن میزبان مسابقات قهرمانی آسیا در گروه ما بود. از بازی سوم کادر فنی را به دلیل ابتلا به کرونا در زمین نداشتیم و در قرنطینه بسر می‌بردند، اما با همدلی میزبان این مسابقات را از پیش‌رو برداشتیم.

دروازه‌بان تیم ملی هندبال زنان یادآور شد: یک قدم تا جهانی شدن فاصله داشتیم و سوریه هم تیم خوبی بود و با شناختی که در مسابقات غرب آسیا از این تیم داشتیم، آنها را شکست دادیم و در رده دوم گروه خود قرار گرفتیم. هر چند در بازی بعدی با نتیجه‌ای نزدیک مغلوب قزاقستان شدیم.

وی عنوان کرد: همواره در آرزوی این بودیم تا در مسابقات جهانی شرکت کنیم. با همت تمامی ملی‌پوشان این رویا تحقق یافت و به موفقیت رسیدیم. حس وصف نشدنی است که نخستین رشته توپی زنان به این دوره از مسابقات جهانی به اسپانیا اعزام می‌شود.

بذرافکن درباره حریفان تیم ملی هندبال زنان گفت: تیم نروژ در رده چهارم جهان قرار دارد و در المپیک حضور داشت. قزاقستان نیز در چند دوره از این بازی‌ها و مسابقات جهانی شرکت کرد. همچنین رومانی در رده یازدهم جهان قرار دارد و بسیار حریف قدرتمندی است.

وی اضافه کرد: این تیم‌ها بهترین لیگ‌های اروپایی را دارند و به طور حتم دیدارهای سختی را در پیش داریم، اما مسابقات جهانی اسپانیا بهترین تجربه برای تیم ملی هندبال زنان است زیرا برای اولین بار در این رقابت‌ها گام خواهیم گذاشت.

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از ۲۴ شهریور تا ۳ مهر به میزبانی اردن برگزاری شد. در این مسابقات ۱۱ تیم حاضر شدند و ۵ تیم برتر از جمله ایران سهمیه جهانی گرفتند.

تیم ملی هندبال زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با یک شکست مقابل ژاپن و سه پیروزی مقابل تیم‌های اردن، کویت، سوریه و فلسطین با قرار گرفتن در رده دوم گروه خود به نیمه نهایی راه یافت و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا را کسب کرد.

ملی‌پوشان ایران در نیمه نهایی با شکست مقابل کره جنوبی و قزاقستان در رده چهارم این مسابقات قرار گرفتند و در نهایت کره جنوبی قهرمان آسیا شد.

بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان از دهم تا بیست و هشتم آذرماه در اسپانیا برگزار می‌شود و تیم ایران در گروه سوم با تیم‌های نروژ، رومانی و قزاقستان همگروه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا