مرسدس بنز از کانسپت الکتریکی پروژه میباخ رونمایی کرد


مرسدس بنز از کانسپت الکتریکی پروژه میباخ رونمایی کرد

مرسدس بنز از خودروی الکتریکی و مفهومی پروژه میباخ رونمایی کرد که حاصل همکاری ویرجیل آبلو، طراح مد فقید شرکت لویی ویتون و گوردون واگنر، رئیس طراحی دایملر و مرسدس بنز بود. مرسدس بنز روز چهارشنبه از کانسپت کوپه الکتریکی میباخ که توسط ویرجیل آبلو، طراح مد فقید شرکت لویی ویتون طراحی شده بود، رونمایی … The post مرسدس بنز از کانسپت الکتریکی پروژه میباخ...

مرسدس بنز از خودروی الکتریکی و مفهومی پروژه میباخ رونمایی کرد که حاصل همکاری ویرجیل آبلو، طراح مد فقید شرکت لویی ویتون و گوردون واگنر، رئیس طراحی دایملر و مرسدس بنز بود.

مرسدس بنز روز چهارشنبه از کانسپت کوپه الکتریکی میباخ که توسط ویرجیل آبلو، طراح مد فقید شرکت لویی ویتون طراحی شده بود، رونمایی کرد. طول این کوپه بزرگ که پروژه میباخ (Project Maybach) نام دارد، تقریباً به ۵۸۰ سانتی‌متر (۱۹ فوت) می‌رسد، اما تنها دو صندلی در داخل کابین آن دیده می‌شود. این خودروساز در بیانیه‌ی مطبوعاتی گفت، پروژه میباخ حاصل تلاش مشترک بین آبلو و گوردن واگنر، رئیس طراحی دایملر و مرسدس بنز بود.

مرسدس بنز از کانسپت الکتریکی پروژه میباخ رونمایی کرد

پروژه میباخ چیزی بیش از یک کانسپت تمام الکتریکی با ظاهری شیک است. به گزارش موتوروان، طرح کوپه از طراح مد مشهور، ویرجیل آبلو است که در اوایل این هفته به‌طور غیر منتظره درگذشت. آبلو در میباخ در کنار گوردن واگنر، مدیر طراحی دایملر همکاری کرد، اگرچه این دو آزادی خلاقیت کامل در کار خود داشتند. نتیجه‌ی نهایی مدل آف‌رود خیره‌کننده‌ای مانند سافاری با لاستیک‌های بزرگ و ضخیم، باربند سقفی و سایر لوازم جانبی در فضای باز است.

مرسدس بنز از کانسپت الکتریکی پروژه میباخ رونمایی کرد

به گزارش motorauthority، پروژه میباخ دومین خودروی مفهومی مرسدس بنز به شمار می‌رود که توسط آبلو طراحی شده است. او قبلاً با این خودروساز در طراحی خودروی مسابقه‌ای کلاس G که دارای گل‌گیرهای گشاد، اگزوز جانبی و جلوپنجره شبیه خودروهای نسکار (NASCAR) بود، مشارکت داشت.

مرسدس بنز از کانسپت الکتریکی پروژه میباخ رونمایی کرد

پروژه میباخ کاپوت بسیار بلندی دارد، اما چیزی فراتر از یک ورق فلزی است. کاپوت شفاف است و سلول‌های خورشیدی در زیر آن قرار دارد تا محدوده نظری این خودروی مفهومی را گسترش دهد. با این حال، قطعات طراحی جالب دیگری نیز وجود دارد، مانند تبر تعبیه شده در بخش داخلی در خودرو یا جعبه تعبیه شده در انتهای داشبورد، که به نظر می‌رسد می‌توانید در پیاده‌روی با خود ببرید. صندلی‌ها نیز کاملاً خم و تخت می‌شوند، که خوابیدن در بیابان را تجربه‌ای لذت‌بخش می‌کند.

مرسدس بنز از کانسپت الکتریکی پروژه میباخ رونمایی کرد

پروژه میباخ ظاهری چشم‌گیر دارد، اگرچه طراحی آن نسبتاً ساده و با خطوط مستقیم و لبه‌های تیز است. اما سادگی آن به معنای خسته‌کننده یا بی‌روح نیست. طرح دو رنگ مشکی و برنزه به ایجاد تضاد (کنتراست) بصری کمک می‌کند، درحالی‌که قفسه مایل به قهوه‌ای از پنجره عقب فرورفته به سمت پایین محافظت می‌کند و فضای مناسبی برای باربند سقفی به گرندتورر می‌دهد. در قسمت دماغه خودروی الکتریکی، سینی زیر نقره‌ای و محافظ جلوی سپر با چراغ‌های کمکی، از جلوپنجره عمودی خیره‌کننده محافظت می‌کند. قسمت پشت خودرو نیز دارای سینی محافظ زیر، محافظ سپر و سپری صاف با چراغ‌های عقب گرد است.

مرسدس بنز از کانسپت الکتریکی پروژه میباخ رونمایی کرد

مرسدس بنز به مشخصات فنی پروژه میباخ مانند اندازه باتری، قدرت یا ظرفیت پیمایش برقی اشاره‌ای نکرده است، اما ما از قبل می‌دانیم که خودروهای برقی جزو محصولات آینده این برند فرعی فوق لوکس هستند.

آبلو در ۲۸ نوامبر بر اثر نوعی سرطان تهاجمی و نادر به نام آنژیوسارکوم قلبی درگذشت. بیماری آبلو در سال ۲۰۱۹ تشخیص داده شد، اما او آن را مخفی نگه داشت. خودروساز آلمانی در بیانیه‌ای گفت:

مرسدس بنز از شنیدن خبر درگذشت ویرجیل آبلو بسیار متاثر شد. ما صادقانه با خانواده و تیم ویرجیل همدردی می‌کنیم.

مرسدس بنز به افتخار آبلو، امروز و فردا درهای موزه روبل را به روی عموم باز می‌کند تا خودروی الکتریکی و مفهومی جدید را به نمایش بگذارد. همچنین به دانش‌آموزان مدارس طراحی محلی فرصت انحصاری برای بازدید از موزه داده شد.

مرسدس بنز از کانسپت الکتریکی پروژه میباخ رونمایی کرد

شاسی‌بلند مفهومی مرسدس-میباخ EQS که اوایل سال جاری رونمایی شد، پیش‌نمایش شاسی‌بلند الکتریکی میباخ را برای آینده نشان می‌دهد. همان‌طور که از نام آن بر می‌آید، مدل تولیدی براساس شاسی‌بلند مرسدس بنز EQS خواهد بود که قرار است تولید آن در سال ۲۰۲۲ آغاز شود و خود مشتقی از سدان EQS خواهد بود. این خودرو استراتژی فعلی میباخ را دنبال می‌کند که خودروها را به عنوان انواع مدل‌های موجود مرسدس بنز، به جای مدل‌های کاملاً مستقل، مانند احیای قبلی این برند در اوایل دهه ۲۰۰۰، دنبال می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت