سبقت اپل از سامسونگ در سهم بازار گوشی های هوشمند


سبقت اپل از سامسونگ در سهم بازار گوشی های هوشمند

سهم بازار آیفون در سه ماهه چهارم سال 2021 به 23 درصد رسید و باعث شد سامسونگ صدر جدول را از دست بدهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گیزموچینا، یک شرکت اطلاعاتی بازار بر اساس داده‌های زنجیره تامین تولید گوشی‌های هوشمند پیش‌بینی می‌کند سهم بازار آیفون در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ به ۲۳.۱ درصد افزایش یابد. این افزایش سهم با توجه به سهم سه ماهه گذشته ۱۵.۹ درصدی این شرکت، بسیار قابل توجه است. علاوه بر این، این افزایش سهم بازار باعث می‌شود تا اپل از نظر سهم بازار، رتبه نخست را از سامسونگ بگیرد.

این رشد را می‌توان مدیون تقاضای قوی سه ماهه و مدیریت بهتر زنجیره تامین در مقایسه با رقبا دانست. اما با وجود تمام پیشرفت‌ها، شکی نیست که کمبود نیمه‌هادی‌ها همچنان بر فروش گوشی‌های هوشمند به طور کلی تأثیر می‌گذارد.

در حالی که کاهش محدودیت‌های کرونایی در جنوب شرقی آسیا منجر به از سرگیری فعالیت کارخانه‌ها در کشور‌هایی مانند ویتنام شد، اما کمبود قابل توجه قطعاتی از جمله تراشه‌های ۴G، تراشه‌های ۵G، آی سی‌های صفحه نمایش و ... همچنان ادامه دارد و این کمبود‌ها تولید گوشی‌های هوشمند در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ را با چالش روبرو کرده است.

سبقت اپل از سامسونگ در سهم بازار گوشی های هوشمند

TrendForce همچنین گفت که عرضه آیفون ۱۳ اپل به وضوح موفقیت بزرگی برای این شرکت بود. به لطف مدل‌های آیفون ۱۳، مجموع تولید آیفون برای سه ماهه ۲۰۲۱ با افزایش ۲۲.۶ درصدی نسبت به قبل به ۵۱.۵ میلیون دستگاه رسید.

بیشتر بخوانید

تلاش شیائومی برای افزایش نسبت صفحه نمایش در پرچمدار جدیدش

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...