ربات انسان نمای گوگل، به کمک افراد مسن می‌آید


ربات انسان نمای گوگل، به کمک افراد مسن می‌آید

هوش مصنوعی این بار به کمک ساخت یک ربات انسان نما، برای انجام کار‌های یک مکان مشخص آمده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا Alphabet، شرکت مادر گوگل، اعلام کرد که برای پروژه ربات‌های خانگی، تیمی در آزمایشگاه‌ها برای ایجاد این ربات‌های آموزشی همه منظوره اختصاص داده شده است. این شرکت همچنین برخی از ربات‌های خود را از آزمایشگاه به مقر غول تحقیقاتی در منطقه خلیج سانفرانسیسکو منتقل کرد. این ربات‌ها قابلیت انجام بسیاری از کار‌های خانه و همچنین محل کار (مانند سازماندهی کتاب ها) را به صورت مستقل دارد و به عنوان یک ربات انسان نمای هوشمند در خدمت افراد قرار می گیرد.

ربات انسان نمای گوگل، به کمک افراد مسن می‌آید

هانس پیتر بروندمائو، مدیر ارشد پروژه دیلی رباتیک، در یک پست وبلاگی گفت: ما اکنون در حال بهره برداری از بیش از ۱۰۰ نمونه اولیه ربات هستیم که به طور مستقل طیف وسیعی از وظایف مفید را انجام می‌دهد. این ربات‌ها از دو بازو روی یک چرخ با یک کلاچ چند منظوره در انتهای بازوی انعطاف پذیر متصل به یک واحد کنترل مرکزی تشکیل شده است. همچنین چند دوربین، حسگر بینایی و یک دستگاه موقعیت یاب به سر کنترلر واقع در بالای ربات متصل شده است.

ربات انسان نمای گوگل، به کمک افراد مسن می‌آید

Alphabet قصد دارد ربات‌هایی بسازد که بتوانند به تنهایی مشکلات و کار‌های یک مکان مشخص را انجام دهند. بیشتر ربات‌ها هنوز در محیط‌هایی با طراحی و ساختار خاص عمل می‌کنند و وظایفی که انجام می‌دهند بسیار محدود است؛ اما این ربات‌ها به دقت برنامه‌ریزی شده‌اند تا وظایف را در زمان مقرر انجام دهند. ربات‌ها می‌توانند یادگیری را از دنیای مجازی به دنیای واقعی انتقال دهند و کار‌های پیچیده‌ای مانند باز کردن در را یاد بگیرند. همچنین با استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشینی مانند یادگیری تقویتی، یادگیری مشارکتی و یادگیری آزمایشی، به طور پیوسته درک بهتری از دنیای اطراف خود به دست می‌آورند و در انجام کار‌های روزمره ماهرتر می‌شوند. هدف بلند مدت گوگل این است که افراد مسن را قادر سازد استقلال خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنند.

بیشتربخوانید

شعر خوانی اولین ربات هنرمند انسان نما

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن