یک فرمانده ارتش:ایران در ساخت پهپاد پیشرفت خوبی کرده است


یک فرمانده ارتش:ایران در ساخت پهپاد پیشرفت خوبی کرده است

مشهد-ایرنا- معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پهپادها نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت جنگ‌های کنونی دارند و به لطف خدا و حمایت سلسله مراتب موجود در کشور ما پیشرفت‌های خوبی در این حوزه و سایر صنایع موشکی، ادوات دفاعی و ضد تانک به دست آورده‌ایم.

امیر سرتیپ عباس فلاح روز پنجشنبه در حاشیه دومین جشنواره کشوری حضرت علی اصغر (ع) در مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تحریم هایی در طول انقلاب اسلامی شکل گرفت که برخی از آنها علیه سامانه‌های دفاعی کشور بود و به همین دلیل باعث رشد فزاینده‌ای در صنایع دفاعی کشور شد.

وی ادامه داد: اگر تحریم‌ها نبود شاید بسیاری از توانمندی‌ها در تولید ادوات، ابزار و وسایل دفاعی که اکنون به آن دست پیدا کرده‌ایم به رشد و شکوفایی فزاینده در صنایع دفاعی کشور نمی رسید ما حتی در گذشته قادر به تعمیر و به روز رسانی وسایل دفاعی خود نبودیم و اکنون به لطف تحریم‌ها، ایران به عنوان یکی از سازنده های ادوات دفاعی در دنیا به شمار می‌رود.

این فرمانده ارتش گفت: اگر تحریم نبودیم و این وسایل در اختیار ما قرار می‌گرفت به دنبال ساخت آنها نمی‌رفتیم اما تحریم‌ها به صورت طولانی مدت انجام شد و ما مجبور به ساخت و تهیه ادوات شدیم و اکنون کشور ما یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیاست به نحوی که در حوزه صنایع دفاعی علاوه بر تامین نیاز خود می توانیم به کشورهایی که صلاح بدانیم صادر کننده باشیم.

فلاح افزود: دستیابی به این صنایع باعث شد تا در ایجاد تحرک نیروهای مسلح گامهای بزرگی برداریم به نحوی که یگان‌های ما نسبت به زمان دفاع مقدس و قبل از آن از سطح تحرک بالاتری برخوردار شدند و این امر به برکت تلاش دانشمندان جوان ایرانی برای به خودکفایی رساندن کشور در این حوزه ها بود.

وی ادامه داد: این دستاوردها به واسطه استفاده از تمام ظرفیت‌های دفاعی درون سازمانی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان برون سازمانی با محوریت سازمان نیروهای مسلح به وجود آمده است و به عنوان یکی از نیروهای بهره‌بردار شاهد نتایج استفاده از تحقیقات به دست آمده هستیم که علت آن در حمایت از توان شرکت‌های دانش بنیان است به گونه ای که این تحقیقات رو به افزایش است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه هفتم آبان، از وضع تحریم علیه ۲ شرکت و چهار فرد ایرانی خبر داد و مدعی شد این اشخاص در برنامه‌های پهپادی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دخیل بوده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!