هفته ششم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس برگزار شد


هفته ششم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس برگزار شد

گنبدکاووس - ایرنا - روز نخست هفته ششم مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس با شرکت 55 راس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در 6 دور شامل یک دور هزار و 600 متری و پنج دور هزار متری عصر امروز پنجشنبه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

در دور نخست این مسابقات اسب‌های بیش از سه سال نژاد ترکمن کلاس پنج به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "شاهکار شریفیان"، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اسب‌های "درقوش دزقی" و "بانوی اودک" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس ۶ و به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "آرتین" اول شد و اسب‌های "آرتا" و "دل تیا" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته ششم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس میان اسب‌های ۲ ساله نژاد تروبرد (maiden) و به مسافت هزار متر برگزار شد که در پایان اسب "فوکوس دنسر" با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "ری مون" و "ری شینوبی" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از ۲ ساله نژاد دوخون (maiden) و به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "هلدی تاپ ۲" سریع‌تر از خط پایان گذشت و مقام اول را به دست آورد و اسب‌های "دیبابا" و "بس اسپید" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این رقابت‌ها نیز که میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد کلاس سه و به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "تاواجیگ" به مقام نخست دست یافت و است‌های "دینامیت" و "کارمن" به ترتیب مقام دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور ششم و پایانی این مسابقات نیز میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس سه و به مسافت هزار متر برگزار شد که اسب "سوکراتیس" اول شد و اسب‌های "سالار بندر" و "امپراطوری گری" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته ششم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس در پایان مبلغ یک میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است، روز دوم و پایانی هفته ششم این مسابقات نیز عصر فردا جمعه / ۱۲ آذر/ در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از ۲ سال پیش و به سبب شیوع ویروس کرونا تماشاگران اجازه تماشای این مسابقات را ندارند.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

مطابق تقویم اعلامی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند ماه امسال برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق