70 مدیر جوان جایگزین مدیران بازنشسته مدرسه های میبد می شوند


70 مدیر جوان جایگزین مدیران بازنشسته مدرسه های میبد می شوند

یزد- ایرنا- امام جمعه میبد از تربیت 70 مدیر جوان برای جایگزینی مدیران بازنشسته در مدرسه‌های این شهرستان خبرداد و گفت: طرح توانمندسازی و مهارت افزایی مدیریت واحدهای آموزشی با همکاری یک تیم متخصص و متعهد تعلیم و تربیت اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان افزود: با اجرای این طرح و رویکرد آن تربیت مدیران آگاه ، آشنا با گفتمان انقلاب اسلامی ،توانا و کارآمد و مسئول برای شهر و همچنین رویکرد جامع به مدیریت علمی و کارآمدی مدرسه و تجربه پژوهشی است.

وی ادامه داد:با اجرای طرح هفت درس و هر کدام به میزان ۲ واحد ارزش دارد و سه روز آخر هفته ارایه می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی میبد تصریح کرد: آموزش و پرورش باید در همه ابعاد سرآمد باشد و مسیر تلاش در آن به طور مضاعف در همه ابعاد ادامه پیدا کند و دانش آموزان با نشاط ، با روحیه ،اخلاق ، علم و دانش تربیت شوند.

اعرافی در ادامه با اشاره به حضور دانش آموزان مهاجر در مدرسه های میبد اظهارکرد: ما در برابر افزایش دانش آموزان غیربومی اعم از ایرانی و غیرایرانی در همه زمینه‌ها و ابعاد علمی، اخلاقی و معنوی مسئولیت مضاف داریم.

به گفته مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ، طرحی بر اساس سیاست کلان در حال پیگیری است باید با برآورد دقیق ،به شکل مسند و با برنامه جامع برای رشد دانش آموزان غیربومی ارایه و با فعالیت مضاعف واحدهای آموزشی اجرا شود.

امام جمعه شهر میبد با تشکر از همکاری آموزش و پرورش نسبت به افزایش مشارکت مردم در تزریق واکسن علیه ویروس کرونا ، مشارکت و گسترش بیشتر واکسیناسیون و رسیدن آن به ۱۰۰ درصد ، اجرای دقیق شیوه نامه های بهداشتی ،جبران آسیب‌ها و کمبودهایی که دانش آموزان در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا داشتند را خواستار شد.

70 مدیر جوان جایگزین مدیران بازنشسته مدرسه های میبد می شوند

رییس شورای فرهنگ عمومی میبد با گرامیداشت روز سوادآموزی بر ارایه برنامه سواد دار شدن افراد زیر ۵۰ سال به صورت کامل با تعیین شاخص ۹۹ درصد تاکید کرد و در ادامه با قدردانی از اجرای طرح قرآنی با همکاری معلمان خواستار اجرای آن در همه مدارس شد.

وی در ادامه با تاکید به پرداخت حقوق وقف از مردم ، مسئولان مدرسه ها، آموزش و پرورش خواست سالانه، حق وقف اموال در اختیار را پرداخت کنند.

اعرافی همچنین با اشاره به اجرای طرح معماری سنتی در مدرسه که نقش مهمی در تربیت دانش آموزان دارد ، و اظهار امیدواری کرد که میبد با پیشگام شدن اولین الگوی ساخت مدرسه ایرانی در سال ۱۴۰۰ را ارایه دهد.

امام جمعه میبد در ادامه خواستار ارایه گزارش فعالیت های انجام شده در ارتباط با پیوست های آموزش و پرورش در اداره‌های مرتبط و ارسال آن به فرمانداری و دفتر امام جمعه شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با گرامیداشت مقام آیت الله مدرس و معرفی کتاب «گنجینه خواف » در ارتباط با زندگی این روحانی مبارز اظهار کرد: آیت الله مدرس شخصیت نادر عصر حاضر و الگویی کامل برای همه عالمان دین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است همچنان باید الگو قرار گیرد.

در نشست شورای آموزش و پرورش میبد گزارش هایی در ارتباط با اجرای طرح قرآنی در تعدادی از مدرسه های ابتدایی شهرستان با همکاری داوطلبانه ۲۰۰ نفر از معلمان و اجرای طرح حضور کارشناس مذهبی در مدرسه به صورت نیمه وقت به جز ساعت های نماز برای پیگیری رفع آسیب های اجتماعی و کاهش تاثیر پذیری فرهنگی در مدرسه ارایه شد.

همچنین نقش مجموعه آموزش و پرورش در افزایش میزان مشارکت مردم در تزریق واکسن کرونا مورد تاکید قرار گرفت.

۲۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۱۵۶ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی در سال ۱۴۰۰ مشغول به تحصیل هستند و مرکز این شهرستان ۱۰۶ هزار نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس