بوریس جانسون یک دلقک است


بوریس جانسون یک دلقک است

رئیس جمهور فرانسه، انگلیس را کشوری بزرگ خواند که از سوی یک دلقک اداره می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهور فرانسه از بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به عنوان یک دلقک یاد کرد.

گاردین نوشت: مجله سیاسی فرانسوی (Le Canard enchaîné) گزارش داد که مکرون گفته است نخست وزیر انگلیس، نگرش یک فرد مبتذل را دارد.

این در حالی است که رئیس جمهور فرانسه پس از غرق شدن قایق پناهجویان در کانال مانش از رفتار جانسون شکایت کرد.

بر اساس گزارش‌ها، مکرون اعلام کرده غم انگیز است که می‌بینیم کشور بزرگی که می‌توانیم با همکاری آن کار‌های زیادی انجام دهیم از سوی یک دلقک هدایت می‌شود.

سفیر سابق فرانسه در انگلیس به رادیو تایمز گفت که روابط بین فرانسه و انگلیس هیچ وقت به این بدی نبوده است.

رئیس جمهور فرانسه اظهار کرد که برگزیت نقطه شروع سیرک جانسون است. او خیلی سریع متوجه شد که وضعیت برای انگلیسی‌ها فاجعه بار است. هیچ بنزینی در پمپ‌ بنزین‌های کشورش وجود ندارد و با کمبود بسیاری از محصولات روبه رو شده است. او قصد دارد فرانسه را قربانی کند. موقعیت‌های ساده را به مسائل پیچیده تبدیل می‌کند. او این کار را در بسیاری از موارد مثلا بر سر ماهیگیری یا ماجرای قرارداد زیردریایی با استرالیا انجام داده است. ما از ماه مارس با او مشکل داریم.

در چند ماه اخیر پروتکل ایرلند شمالی عامل افزایش تنش میان انگلیس و فرانسه بود. این پروتکل بخشی از توافق برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) محسوب می‌شود و به موجب آن حقوق ماهیگیری در بخش‌های دریایی افزایش یافته که مورد مناقشه بسیار میان دو طرف است.

ماه گذشته نیز درگیری بین دو کشور اروپایی به دلیل اعطای مجوز ماهیگیری از سوی انگلیس بالا گرفت؛ تا جایی که فرانسه یکی از کشتی‌های انگلیس را توقیف و به ناخدای آن اعلام کرد که در دادگاه حاضر شود.

صنعت ماهیگیری در فرانسه و انگلیس بسیار کوچک اما برای هر دوی آن‌ها پراهمیت است. چندی پیش، ماهیگیران فرانسوی در اعتراض به توافق میان فرانسه و انگلیس بر سر مجوز‌های ماهیگیری، بنادر کانال مانش را برای تردد کشتی‌ها و انتقال کالا مسدود کردند.

چندی پیش هم با مرگ تعدادی از پناهجویانی که با عبور از کانال مانش قصد داشتند خود را به اروپا برسانند تنش‌ها بین پاریس و لندن بالا گرفت و دو طرف هر کدام دیگری را مسئول رسیدگی به موضوع پناهجویان دانست.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت