سکه تمام طرح قدیم ثابت ماند / قیمت دلار و یورو امروز 1400/09/11


سکه تمام طرح قدیم ثابت ماند / قیمت دلار و یورو امروز 1400/09/11

در پی کاهش قیمت انس جهانی و افزایش نرخ دلار قیمت طلا و سکه اعلام شد که بر این اساس قیمت طکه تمام طرح قدیم ثابت ماند. نوشته سکه تمام طرح قدیم ثابت ماند / قیمت دلار و یورو امروز 1400/09/11 (https://tejaratnews.com/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%b7%d9%84%d8%a7-%d9%88-%d8%b3%da%a9%d9%87-%d8%a7%d9%85%d8%b1%d9%88%d8%b2-11-%d8%a2%d8%b0%d8%b1-1400) اولین...

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی در پی ارزیابی سرمایه‌گذاران از واکنش بانک مرکزی آمریکا به ریسک‌های تورمی و نگرانی‌های اقتصادی در بحبوحه شیوع اُمیکرون، کاهش یافت.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۷۷ دلار و ۱۳ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۷۸ دلار رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۷۸۴ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در اظهاراتی در برابر کنگره اعلام کرده بود بانک مرکزی باید آماده واکنش به احتمال عدم فروکش فشارهای تورمی در نیمه اول سال ۲۰۲۲ شود.

وی همچنین اظهار کرد: بانک مرکزی در نشست دسامبر سرعت بخشیدن به پایان برنامه خرید اوراق قرضه چند ماه زودتر از موعد مقرر با توجه به قوت گرفتن اقتصاد و انتظارات برای استمرار فشارهای تورمی را بررسی خواهد کرد.

تاثیر تغییر لحن بانک مرکزی آمریکا

استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI گفت: این تغییر لحن پاول به نظر می رسد عوامل فصلی مساعد برای افزایش قیمت طلا در دسامبر و تاثیر مثبت شیوع اُمیکرون بر این این فلز ارزشمند را تحت الشعاع قرار داده است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر انتشار گزارش ماهانه اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه هستند.

افزایش مشاغل بخش خصوصی

این گزارش یکی از معیارهای کلیدی بانک مرکزی آمریکا در تصمیمات سیاست پولی است. گزارش اشتغال ملی ADP در روز چهارشنبه نشان داد مشاغل بخش خصوصی ۵۳۴ هزار مورد در نوامبر افزایش داشته است.

موجودی طلای “اس پی دی آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز چهارشنبه ۰.۲ درصد نسبت به روز قبل کاهش یافت و به ۹۹۰.۸۲ تن رسید.

بازار سایر فلزات ارزشمند

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۳۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، ۹۴۱ دلار و ۱۹ سنت معامله شد.

هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۷۶۱ دلار و ۳۳ سنت ایستاد.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دهم آذر تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۳۲۶ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۹۰۶ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۳۷۶ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، به رقم ۳۰ هزار و ۹۸۳ تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۵۶ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۶۱۱ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۹۸۵ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۷۴۹ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۵۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا