ساخت اولین مینی بوس بدون راننده در فرانسه


ساخت اولین مینی بوس بدون راننده در فرانسه

یک مینی‌بوس بدون راننده در فرانسه با ظرفیت حمل 12نفر به اولین خودروی کاملا خودکاری تبدیل شد که در اروپا اجازه تردد در خیابان‌ها را پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خط بازار ، حرکت آزمایشی این مینی‌بوس که از آن به عنوان «اتوبوس کاملا خودکار» یاد شده است از ماه مارس (اسفند/فروردین) در شهر تولوز در جنوب غربی فرانسه آغاز شده بود. ژان بتیست جباری و باربارا پومپیلی، وزرای حمل و نقل و محیط‌زیست فرانسه هفته گذشته با آغاز استفاده رسمی از این مینی‌بوس بدون راننده موافقت کردند.

ساخت اولین مینی بوس بدون راننده در فرانسه

بنوآ پرن، مدیرعامل شرکت «ایزی مایل» که این مینی‌بوس را تولید کرده است می‌گوید: «این گام مهمی در راستای عرضه تجاری تردد خودکار هم در مراکز خصوصی بزرگ و هم در جاده‌های عمومی است.»

این مینی‌بوس خودکار قرار است در مسیری ثابت و ۶۰۰ متری حرکت کند. بنا به اعلام «ایزی مایل» هر چند این مینی‌بوس راننده ندارد اما در صورت لزوم امکان نظارت از راه دور بر آن وجود دارد. به این ترتیب شرکت «ایزی مایل» امیدوار است تا در آینده یک مرکز واحد وظیفه مدیریت چند خط از خودروهای خودکار را برعهده داشته باشد.

صدور مجوز برای تردد مینی‌بوس تولیدشده از سوی «ایزی مایل» در عمل این شرکت را به اولین تولیدکننده خودروهای خودکار در اروپا تبدیل کرد که اجازه تردد محصولش در میان دوچرخه‌ها و خودروهای دیگر صادر شده است.

منبع: خط بازار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403