رفع مشکلات روستاهای زلزله زده فین بندرعباس سرعت گرفته است


رفع مشکلات روستاهای  زلزله زده فین بندرعباس سرعت گرفته است

بندرعباس - ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: در بازدیدها از مناطق زلزله‌زده که مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوط نیز حضور دارند، مشکلات اجرایی در کمترین زمان رفع و برنامه‌ریزی و هماهنگی برای اقدامات به صورت میدانی صورت می‌گیرد.

به گزارش جمعه ایرنا، رضا مدرس که به منظور نظارت مستقیم بر ساخت و سازها و بازسازی مناطق زلزله زده در روستاهای کانون زلزله در بخش فین، طی سه روز پیاپی در روستای گیشان غربی این بخش استقرار یافته، افزود: نتیجه این استقرار، هماهنگی و اجرای عملیات عمرانی در مناطق زلزله زده سرعت گرفته و موجب افزایش چهار برابری عملیات بتن ریزی و نصب اسکلت های فلزی شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا هماهنگی و استفاده از بتن آماده برای بازسازی مناطق زلزله زده ازجمله روستاهای گیشان غربی فین بندرعباس صورت گرفت و امیدواریم در ادامه این هماهنگی ها، عملیات عمرانی هرچه بیشتر سرعت مضاعف بگیرد.

در پی وقوع زلزله های ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری در مقیاس امواج درونی زمین در روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه در هرمزگان، علاوه بر استاندار، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و سایر مسوولان اجرایی استان، تاکنون۴تن از مسوولان ارشد دولت سیزدهم برای بررسی وضعیت ، پیگیری رفع مشکلات ، دیدار با مردم منطقه و تامین اعتبارات به این استان سفر کردند که مایه امید و دلگرمی زلزله زدگان شده است.

در حال حاضر روستاهای بخش فین بندرعباس شامل «رضوان»، «ذرتو»، «کوه سیاه»، «گیشان غربی و شرقی»، «آب بالا و آب پایین»، «آب شیرین بالا و آب شیرین پایین»، «مزرا بالا و پایین» و «سیاهو» بیشترین آسیب از زلزله ۲۳ آبان ماه امسال را دیده اند که با مدیریت استاندار هرمزگان تلاش برای آواربرداری و بازسازی در این مناطق با حضور جهادی نیروهای بسیج، سپاه، استانداری، هلال احمر، بنیاد مسکن و دیگر ارگان ها در حال انجام است.

هرچند تاکنون اعتبار ملی برای زلزله زدگان هرمزگان اختصاص نیافته و پیگیری مسوولان برای تامین این اعتبار بوده اما درحال حاضر تلاش دستگاههای امدادی ، جهادی و بنیاد مسکن هرمزگان براین است که از منابع استان همه زلزله زدگان آسیب دیده تا پایان سال اسکان یابند.

محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری ، اولین مسوول ارشد دولت سیزدهم بود که همان شامگاه ۲۳ آبان ماه با دستور آیت الله سید ابراهیم رییسی در سریع ترین زمان ممکن در محل وقوع زلزله در هرمزگان حضور یافت و از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از این حادثه را بررسی کرد.

روز پنجشنبه چهارم آذرماه نیز محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهوری در سفری یک روزه وارد هرمزگان شد که در جریان این سفر با بالگرد عازم مناطق زلزله زده شد و از نزدیک در جریان وضعیت مردم این مناطق و اقدامات در دست انجام قرار گرفت.

سفر محسن رضایی به عنوان دومین مقام اجرایی دولت سیزدهم به هرمزگان در کمتر از ۱۲ روز از وقوع زلزله نشان از اهتمام دولت برای حل سریعتر مشکلات مردم زلزله زده بخش فین بندرعباس دارد که امید می رود این حرکت نوید بخش روزهای خوب برای رفع آلام مردم باشد.

معاون اقتصادی رییس جمهوری در جریان سفر به مناطق زلزله زده هرمزگان در جمع مردم حضور یافت و گفت: دولت مصمم به رفع مشکلات مردم زلزله زده هرمزگان در کوتاهترین زمان ممکن است و در این مسیر نیز از همه امکانات و ظرفیت ها استفاده می کند.

محسن رضایی که روز پنجشنبه در جمع مردم زلزله زده گیشن غربی فین بندرعباس حاضر شده بود، اظهار داشت: پیشرفت خوبی در رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان هرمزگان وجود دارد و هم اکنون کار آوار برداری انجام شده و ساخت واحدهای مسکونی با سرعت در حال انجام است.

در جریان دو زلزله قدرتمند اخیر در هرمزگان شمار قابل توجهی از واحدهای مسکونی در منطقه فین بندرعباس آسیب دیدند و بیش از ۱۰۰ نفر نیز مصدوم شده و دو نفر جان خود را از دست دادند که هم اکنون کار آواربرداری در برخی از مناطق تمام شده و پی ریزی فنداسیون واحدهای مسکونی در حال انجام است.

استاندار هرمزگان در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده روستاهای فین بندرعباس که با حضور دستگاه های اجرایی خدمات رسان برگزار شد، گفت: تاکنون دوهزار و ۲۰۸واحد احداثی و ۸۰۰ واحد تعمیری کارشناسی و اطلاعات خانوارها در سیستم ثبت شده و تمام دهیاری ها و شهرداری ها مکلف هستند در مناطق متأثر از زلزله، پروانه ساخت واحدهای آسیب دیده را بدون دریافت هیچ هزینه ای صادر کنند.

دوستی افزود: برخی از منازل روستاهای سیاهو نیز در اثر وقوع زلزله دچار آسیب شده است که شهروندان نباید در این خصوص نگرانی داشته باشند و کار جمع آوری اطلاعات و بررسی منازل آسیب دیده تا اخرین مورد ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۹ پیمانکار در شش منطقه به صورت همزمان مشغول به کار هستند، اضافه کرد: به منظور تسهیل خدمات دهی به روستائیان و برای پیشگیری از تردد مردم به مرکز استان برای تشکیل پرونده، سرتیم های بنیاد مسکن در دهیاری های روستاهایی که به دفاتر پیشخوان دسترسی ندارند، مستقر و پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات را تشکیل می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس