دادستان‌ها حقوق معلولان را مطالبه کنند


دادستان‌ها حقوق معلولان را مطالبه کنند

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه دادگستری آماده حمایت های قضایی و حقوقی از معلولان است، گفت: دادستانها به عنوان متولی باید مطالبه گر حقوق معلولان باشند.

حیدر آسیابی امروز در جریان بازدید از مرکز نگهداری معلولان شهرستان گرگان که با حضور و همراهی دادستان مرکز استان، مدیرکل بهزیستی استان گلستان و مسئولان شهرستانی برگزار شد با اشاره به اینکه باید از تلاشهای شبانه روزی متولیان و پرسنل این مراکز تقدیر کرد، افزود: خدمت به جامعه معلولان به ویژه کودکان عزیز وظیفه همه ماست و باید تلاش کنیم تا شرایط و بستر مناسب برای زندگی عادی و به دور از دغدغه برای همه این عزیزان فراهم شود.

وی با بیان اینکه دادگستری استان گلستان آماده حمایت های حقوقی و قضایی در حوزه حقوق معلولان است، خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با مسئولان اداره کل بهزیستی استان داشتیم از آنان خواستیم تا نیازهای حقوقی و حمایتی خود به ویژه در رابطه با قانون حمایت از معلولان را به دستگاه قضایی اعلام کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر اینکه دادستان ها در تمامی شهرستانها باید حامی و مطالبه گر حقوق معلولان باشند، ادامه داد: حقوق معلولان از حقوق ویژه در حوزه حقوق عامه است و دادستان‌های استان آماده‌اند در این حوزه به صورت ویژه ورود کنند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان نیز در جریان این بازدید با اشاره به اینکه انتظار ما حمایت همیشگی مسئولان از معلولان در تمامی ایام سال است، تصریح کرد: اینکه مسئولان دستگاه قضایی خود را متولی مطالبه و حمایت از معلولان می دانند یک موهبت برای استان ماست.

سد مهدی حسینی با بیان اینکه بسیار خوشحالیم که دستگاه قضایی در استان گلستان حامی و همراه ماست، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا مجموعه نیازمندی های قضایی و حقوقی خود را به صورت دقیق و کارشناسی تدوین کرده و به رئیس کل دادگستری استان ارائه دهیم.

به گزارش ایسنا 12 آذرماه روز جهانی گرامیداشت معلولان یا همان افراد دارای کم توانی جسمی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !