ییلاق‌نشینان 10 شهرستان گلستان برف پاییزی را تجربه کردند


ییلاق‌نشینان 10 شهرستان گلستان برف پاییزی را تجربه کردند

گرگان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به استمرار فعالیت سامانه ناپایدار جوی در استان گفت که در 24 ساعت گذشته برف پاییزی ارتفاعات مناطق بالاتر از هزار و 500 متر 10 شهرستان را سفیدپوش کرد

نوربخش داداشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نتیجه فعالیت این سامانه بارشی از ظهر پنجشنبه در ارتفاعات گرگان، کردکوی، بندرگز، رامیان ،آزادشهر، مینودشت، گالیکش و علی‌آباد، مراوه‌تپه و کلاله برف بارید.

وی میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در نواحی غربی گلستان را بین ۳۰ تا ۴۰ ، نواحی مرکزی را بین ۲۰ تا ۳۰ و نواحلی شرقی را کمتر از ۲۰ میلیمتر اعلام کرد.

داداشی اظهار داشت: طی این مدت ۲۰ سانتیمتر برف در درازنوی کردکوی بر زمین نشست و اهالی شاهکوه نیز شاهد بارش ۱۵ سانتیمتر برف بودند.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت : شامگاه امشب این سامانه از بخش های شرقی استان خارج می شود و هفته پیش روی بارش خاصی در استان نخواهیم داشت.

در همین راستا فرمانده پلیس راه گلستان هم در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت : جاده های استان باز است و تردد در مناطق کوهستانی خوش ییلاق و توسکستان با زنجیر چرخ انجام می شود.

سرهنگ علی عبدی گفت : رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با وسیله جلو در حین رانندگی و همچنین پرهیز از سفرهای غیرضروری و اجتناب از سفر در شب در محورهای کوهستانی و برفی، از توصیه های جدی پلیس راهور است.

ییلاق‌نشینان 10 شهرستان گلستان برف پاییزی را تجربه کردند

حسینی مدیر آب منطقه ای گلستان هم به خبرنگار ایرنا گفت که در حوضه خلیج گرگان در ایستگاه باغو بندرگز ۴۰ میلیمتر ، حوضه قره سو در ایستگاه شصت کلاته ۳۰ میلیمتر ، حوضه گرگانرود در فاضل آباد کتول ۲۴ میلیمتر ، حوضه اترک در منطقه هوتن شرق گلستان هشت میلیمتر و حوضه نکارود در منطقه شاهکوه ۱۰ میلیمتر باران به ثبت رسیده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان هم در خصوص احتمال یخ زدگی لوله‌ها و کنتورهای آب در فصل سرما و یخبندان به مشترکان هشدار داد.

بهزاد هرمزی افزود: احتمال ترکیدگی لوله‌های روباز و کنتورهای آب در سرمای شدید وجود دارد و عایق کردن اطراف کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی، موکت و البسه فرسوده در محفظه کنتور و عایق بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان از جمله اقدام‌هایی است که شهروندان و روستاییان می‌توانند در خصوص پیشگیری از یخ زدگی لوله‌ها و کنتورها انجام دهند.

غلامرضا غلامی، رئیس جمعیت هلال احمر گرگان هم گفت: در پی بارش برف شب گذشته در جاده کوهستانی توسکستان - شاهرود و سختی تردد در این محور، امدادگران ۶ خانوار شامل ۲۴ نفر را که در برف گرفتار شده بودند به مکان امن منتقل کردند.

گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی، ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی دارد.

گلستان از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!