مریوان پربارش‌ترین شهر کردستان در شبانه‌روز گذشته بود


مریوان پربارش‌ترین شهر کردستان در شبانه‌روز گذشته بود

سنندج - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: شهر مریوان در شبانه‌روز گذشته با 22.5 میلی‌متر بارندگی، بیشترین میزان بارش را در میان شهرهای استان به خود اختصاص داد.

خبات قمری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از مریوان، سروآباد با ۱۹ میلی متر، هزارکانیان ۱۸، سلین ۱۶، حاجی ممدان ۱۴، گل تپه ۱۲، زرینه ۹، سنندج و قروه هشت، بانه و سقز هفت، بیجار و دیواندره پنج و کامیاران و دهگلان سه میلی متر در رده‌های بعدی بیشترین میزان بارش قرار داشتند.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی بامداد امروز از استان خارج شد، افزود: در مدت ۲ روز فعالیت این سامانه در کردستان، شهرهای مریوان با ۳۲ میلی‌متر، سروآباد ۲۳، هزارکانیان ۱۸ و بانه ۱۷ میلی متر بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص دادند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: در شبانه روز گذشته سرعت وزش باد نیز در برخی از نقاط از استان بالا بود که در دهگلان و بهارستان ۲۲ متر بر ثانیه، کامیاران و هزارکانیان ۲۱ و دیواندره و قاملو ۲۰ متر بر ثانیه گزارش شد.

وی با اشاره به کاهش هشت درجه ای دمای صبحگاهی در استان طی شبانه روز گذشته، اضافه کرد: روستای بهارستان در دیواندره با دمای منفی ۹ درجه سردترین و روستای سلین در شهرستان سروآباد با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین منفی ۲ و ۱۴ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

قمری با بیان اینکه از امروز تا روز یکشنبه شاهد هوای پایداری در سطح استان خواهیم بود، افزود: دمای صبحگاهی استان روند کاهشی دارد و انتظار داریم صبح روز شنبه حالت یخبندان را در بیشتر نقاط استان شاهد باشیم.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

در سال زراعی جاری تاکنون به صورت میانگین ۴۹ میلی‌متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد و نسبت به میانگین دوره بلندمدت (۳۰ سال گذشته) ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !