دانش مداری اولویت دانشجویان باشد/استمرار حرکت‌ دانشجویان در مسیر انقلاب


دانش مداری اولویت دانشجویان باشد/استمرار حرکت‌ دانشجویان در مسیر انقلاب

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه دانش مدار بودن باید در اولویت دانشجویان ما قرار داشته باشد، گفت: دانشجو باید عمیق مطالبه کند و برنامه‌ها را در حیطه تخصص و دانش خود جستجو کند که چرا در جامعه اجرا نشده است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو، بیان کرد: از جوانان دانشجو توقع داریم که به عنوان چشم و چراغ ملت، حضور اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود را با ویژگی‌های حرکت دانشجویی در انقلاب اسلامی است، ادامه دهند.

او ادامه داد: نخستین ویژگی‌های حرکت دانشجویی در انقلاب اسلامی، ارزش گرا بودن این حرکت است. پیش از پیروزی انقلاب شاهد وجود جریان های متفاوت در کشور بودیم که در دانشگاه‌ها حضور داشتند اما دل خیل عظیم دانشجویان، حرکت ارزشی اسلامی بود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: دانشجویان ما باید متناسب با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، مطالبه گری از مسئولان در حوزه خاص همان مسئول داشته باشند.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: جامعه دانشجویی ما باید تقسیم کار در انقلاب اسلامی را شناسایی کند و از هر مسئولی در حوزه خودش مطالبه گری داشته باشد.

او با اشاره به تغییر در شورای هماهنگی تبلیغات و تاکید بر محوریت مساجد، گفت: در این زمینه حرکت جدیدی در حال شکل‌گیری در مجموعه‌های فرهنگی استان فارس است؛ باید کارهایی که در حد توان است انجام شود.خدا زمینه اجرای کارهای بزرگتر را فراهم می‌کند؛ باید از هر جا می‌توان شروع کرد تا شاهد تحول در محوریت مسجد در کارهای فرهنگی باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به مذاکرات وین نیز افزود: بسیاری سوال می‌کنند که هدف مذاکرات چیست؛ دولت ما می‌گوید که ما کار خود را انجام دادیم، اما مذاکره برای این است که تعهدات این کشورها بیان شود البته ما می‌دانیم که این‌ها بر تعهد خود پای‌بند نیستند، اما برای اینکه حجت برای دنیا تمام شود، مذاکره شکل گرفته است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه راهبرد رهبری این بود که اقتصاد مقاومتی راه بیندازیم، نگاه به درون باشد، چون نیازی به هیچ جا نداریم و این امر را دولت پیش گرفته است، تصریح کرد: ظرفیت این کشور را می‌دانیم و کشورهایی که بخواهند با ما معامله کنند هم کم نیستند؛ رسما هم عضو پیمان شانگ‌های شدیم مسئله قابل حل است به شرط اینکه مدیران بدون اینکه دلسرد شوند محکم پای کار بایستند.

او با بیان اینکه باید در همه امور از خدا بترسیم و دیگران را آزار ندهیم، افزود: راه رستگاری ترسیدن از قیامت، بندگی خدا و آزار نرساندن به دیگران است و اندیشه کردن نیز در امور مومنان حائز اهمیت است و اگر اندیشه در سر داشته باشیم و فکر کنیم خود به خود خدا ترسی نیز خواهیم داشت.

امام جمعه شیراز با اشاره به چارچوب‌های قوی اسلام نسبت به سایر ادیان، بیان کرد: دین ما کامل تر از سایر ادیان است و چارچوب قوی دین اسلام باعث می‌شود که پیروان خود را به سوی بهشت رهنمون کند.

آیت‌الله دژکام همچنین عنوان کرد: جهنم تمام نشدنی است و پایان کارهایی مانند خودکشی کردن، جهنم است و جزا در جهنم تخفیف پیدا نمی‌کند و مجازات آنها که ناشکر خدای متعال بودند، همین می‌شود.

او با اشاره به اینکه تفکر رابطه جدی و عمیقی با معنویت دارد، اظهار کرد: دعوت مکرر قرآن کریم برای تفکر به همین دلیل است، البته گاهی در زبان فارسی فکر کردن به معنای ترسیدن و احتیاط کردن است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه روز جمعه که جمع می‌شویم عمده کار این است که به یاد آخرت کنیم، افزود: پایه انقلاب اسلامی معنویت است و اگر امروز جوانان برای دفاع از حرم اهل بیت می‌رود، مقاومت کردن، مجاهده کردن و با بصیرت رفتار کردن به دلیل همین معنویت است پس باید به معنویت در جامعه به صورت ویژه پرداخته شود و متولیان فرهنگ باید در ترویج معنویت بیشتر دقت کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!