امام جمعه گنبدکاووس: ایران در مذاکرات وین، دست برتر را دارد


امام جمعه گنبدکاووس: ایران در مذاکرات وین، دست برتر را دارد

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و چند کشور اروپایی از هشت آذر امسال گفت که کشورمان به‌ چند دلیل از جمله انعقاد قرارداد گازی با ترکمنستان و آذربایجان، فروش خوب نفت و کسب درآمدهای ارزی در این مذاکرات دست برتر را دارد.

حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گنبدکاووس اظهار داشت: در مذاکرات درحال انجام وین ایران فقط در بحث هسته‌ای مذاکره می‌کند و جلوی آنهایی را که به دنبال برجام ۲ و سه بودند را گرفت و به عبارتی در مذاکرات فعلی از پیش شکست خورده نیست.

وی اضافه کرد: علاوه بر این آمریکا نیز در این مذاکرات حضور ندارد چراکه خودشان از برجام خارج شدند و شرط ایران نیز برای حضور دوباره آمریکا در مذاکرات، لغو بدون شرط و شروط تحریم‌ها است و از این جهت نیز اقتدار خود را به این کشور نشان دادیم.

حجت الاسلام ترابی بابیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی همه تلاش خود را بکار بستند تا ایران در میز مذاکرات سهم کمتری به دست آورد و برای تحقق اهداف خود نیز به تشنج آفرینی و بزرگنمایی برخی مسائل و مشکلات مانند تجمعات آب در اصفهان و یا کرونا هراسی روی آورده است، تصریح کرد: انجام تظاهرات و تجمعات به خاطر رسیدن به مطالبات کار صحیحی نیست و باید این مسائل از مجاری قانونی پیگیری شود.

وی گفت: موفقیت در مذاکرات به بهبود وضعیت فعلی کشور کمک می‌کند اما اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ایران ظرفیت‌های زیادی برای غلبه بر تحریم‌ها و توسعه روابط اقتصادی با دیگر کشورها از جمله همسایگان و شرق آسیا دارد که باید از آن بیشتر استفاده کنیم.

خطیب جمعه گنبدکاووس همچنین با گرامیداشت برخی مناسبت‌های هفته پیش‌رو از جمله ۱۶ آذر روز دانشجو، گفت که این روز فریادگر آرمان و عدالت خواهی است و دانشجو به‌عنوان موذن جامعه باید در عمل به دنبال تحقق آن باشد.

حجت الاسلام ترابی به ۱۲ آذر روز جهانی معلولان نیز اشاره کرد و افزود: حمایت عزتمندانه از این قشر علاوه بر سازمان بهزیستی، یک وظیفه همگانی است و همه افراد جامعه، نیکوکاران و تشکل‌های مردم نهاد باید از این قشر و خانواده آنها بیشتر از دیگر نیازمندان، حمایت مالی و معنوی کنند.

حجت الاسلام ترابی با تمجید از راه‌اندازی سامانه هوشمند توزیع برخی کالاهای اساسی توسط تیم اقتصادی دولت، اضافه کرد: این اقدام که باید تقویت و کالاهای بیشتری را شامل شود، جلوی بسیاری از رانت‌های اقتصادی ناشی از واردات کالاهای اساسی و توزیع نادرست آن را خواهد گرفت و به نفع مصرف کننده است.

وی ادامه داد: دولت باید از پنج دهک پایین جامعه در بهره‌مندی از برخی خدمات و کالاها حمایت بیشتری داشته باشد.

شهرستان گنبدکاووس ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان