عظمت نیروی دریایی بر مرزهای آبی فراسرزمینی نمایش اقتدار ملت ایران است


عظمت نیروی دریایی بر مرزهای آبی فراسرزمینی نمایش اقتدار ملت ایران است

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: نیروی دریایی ارتش با اقتدار کامل بر آبهای سرزمینی و اقیانوسی مسلط و حاکم است و عظمت این نیروی راهبردی در فراسوی مرزهای آبی نمایش اقتدار ملت ایران است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه های این هفته نمازجمعه بندرعباس اظهارداشت: شرایط امروز جمهوری اسلامی ایران یک شرایط بی‌نظیری است، زیرا اقتداری که امروز نیروی دریایی این کشور بر مرزهای حاکمیتی و فراسرزمینی دارد یک دوران استثنایی است.

وی ادامه داد: وجود این شرایط بی‌نظیر مرهون زحمات و تلاش‌های خستگی ناپذیر نیرویی است که که به عنوان قطب و قلب یک نیروی راهبردی در کشور شبانه روز از مرزهای آبی کشور حفاظت و جانفشانی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: کشورهای منطقه خلیج فارس باید بدانند که آمریکایی‌ها نه تنها توانایی حمایت از آنها که حتی توانایی حفاظت از خودش را هم ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده افزود: هرمزگان تنها استانی است که هم به خلیج فارس و هم به دریای عمان متصل هستیم ،لذا اعتقاد داریم عظمت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرات در فراسوی مرزهای آبی نمایش اقتدار ملت ایران است.

دولت سیزدهم نسبت به مساله حقوق‌های نجومی حساس‌تر باشد

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری بیان داشت: مساله حقوق‌های نجومی که پنج سال پیش این مساله از سوی رهبر انقلاب تذکرات داده شد اما برخی آقایان به تفاوت‌های حقوقی و بی عدالتی در این مساله توجهی نکردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده، فسادزا بودن، ناسازگاری با عدالت اجتماعی را از آسیب‌های حقوق نجومی عنوان کرد و تاکید کرد: دولت سیزدهم باید نسبت به مساله حقوق های نجومی حساس تر باشد.

تنش‌های آبی در ایران یک ابرچالش است؛ آبیاری قطره‌ای جدی بگیرید

خطیب جمعه بندرعباس در بخش پایانی سخنان خود به موضوع به تنش‌های آبی و مشکلات کشاورزان اشاره کرد و بیان داشت: ایران در کمربند خشک و نیمه خشک قرار گرفته است و سه برابر دنیا آب تبخیر آن تبخیر می‌شود و میزان بارندگی سالیانه در این کشور ۲۵۰ میلی‌متر یعنی یک سوم متوسط جهان را دارد.

وی مساله تنش‌های آبی در ایران را یک ابرچالش دانست و بیان کرد: بخشی از این بحران محصول نتیجه گیری‌های عجولانه و غیرکارشناسی می‌باشد و در مدیریت بحران آب آینده نگری انجام نشده است، درحالی که با مدیریت صحیح می‌توانیم کمترین مصرف و هدررفت آب را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان توصیه کرد: موضوع آبیاری قطره‌ای، کانال کشی و تغییر الگوی کشت باید جدی گرفته شود و مسوولان حوزه تحقیقات کشاورزی در استان باید نتیجه مطالعات و تحقیقات خود را به مردم اطلاع رسانی کنند.

شیوه رفع مشکلات تنش‌های آبی با نگاه ملی امکان‌پذیر است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی ‌زاده در این رابطه به تجمعات کشاورزان اصفهان اشاره و افزود: نظیر مشکلات کشاورزان اصفهان برخی از استان‌ها از جمله هرمزگان با این مشکلات به طور جدی مواجه است، اما آنچه امروز باید تذکر بدهم اینکه؛ مردم در این شرایط تنش‌های آبی از تصمیمات منفعلانه و احساسی پرهیز کنند ضمن اینکه مسوولان مربوطه هم باید مساله مدیریت منابع آب را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: نسبت به این مساله باید یک نگاه علمی داشت و آن هم وظیفه مراکز دانشگاهی و تحقیقات است، مردم و کشاورزان ما باید از تهدیدهای قومیتی پرهیز کنند؛ شیوه برطرف کردن این مساله باید نگاه ملی داشت، باید مراقب سوءاستفاده دشمنان و رسانه‌های بیگانه باشیم.

امام جمعه بندرعباس در پایان سخنان خود اظهارداشت: در حکم جدید رهبر انقلاب به مسوول جدید شورای تبلیغات اسلامی، سه مطالبه " مردمی شدن تبلیغات در مناسبت‌ها، محور قرار دادن مساجد در تبلیغات مردمی و سازماندهی و مدیریت تشکل‌های مردمی اشاره شده است، لذا انتظار داریم ضمن اینکه ادارات هم باید به وظایف حمایتی خود عمل کنند، تشکل‌های جوان مردم نهاد حوزه تبلیغات فعال شوند تا بتوانیم بهترو مردمی‌تر به این مطالبه رهبری جامه عمل بپوشانیم.

والدین مهارت حل مشکل را یاد بگیرند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه‌های امروز خود همچنین به سلسله مباحث آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق اشاره و نداشتن مهارت حل مشکل را یکی از این آسیب‌های جدی در این مساله دانست و توصیه کرد: والدین مهارت حل مشکل را یاد بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی ‌زاده با بیان اینکه پرخاشگری و تندی و قهر راهکار خوبی برای حل مشکل نیست، گفت: ازدواج هایی با انگیزه‌های غیرالهی مثل متشخص وپولدار بودن خانواده پسر یا دختر نمی‌تواند ملاک خوبی برای دوام زندگی باشد.

وی، همسرآزاری و بداخلاقی زوجین از دیگر آسیب‌های جدی در خانواده‌هاست که بنیان خانواده‌ها را سست می کند، بنابراین اگرمی‌خواهیم یک زندگی سالم داشته باشیم و اعضای خانواده احساس آرامش داشته باشند زوجین باید هر دو تلاش کنند با یکدیگر اخلاق حسنه داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی