تجارب گذشته برای کسب پیروزی حداکثری در مذاکرات وین استفاده شود


تجارب گذشته برای کسب پیروزی حداکثری در مذاکرات وین استفاده شود

کیش - ایرنا - امام جمعه کیش گفت: هیات مذاکره کننده ایرانی در وین باید برای کسب پیروزی های حداکثری مقابل طرفین مذاکره که سابقه حیله گری برای اعمال فشار به ایران را دارند، تجربه های گذشته را مورد استفاده قرار بدهند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جزیره با اشاره به آغاز دور جدید مذاکره ها اظهار داشت: این هفتمین دوره مذاکرات وین است که جمهوری اسلامی در آن شرکت می کند و اولین دوره ای بوده که دولت سیزدهم آن را انجام می دهد.
وی افزود: با وجود اینکه آمریکایی ها و اروپایی ها با تبلیغات گسترده آن را مذاکرات هسته ای جلوه داده اند اما ایران در مقابل این عملیات روانی محکم ایستاده و این مذاکرات را برای رفع تحریم های یکجانبه علیه ملت دنبال می کند.
خطیب جمعه کیش یادآور شد: جمهوری اسلامی و دیپلمات های انقلابی ما در این مذاکرات ۲ هدف اساسی را دنبال می کنند که شامل حذف تضمین شده و قابل راستی آزمایی تحریم ها علیه مردم ایران است به طوریکه حذف این فشارها را در گفتار و لفظ و عمل دنبال می کند.
وی اضافه کرد: همچنین در این مذاکرات دیپلمات های ایران به عنوان دومین هدف تسهیل حقوق ایران از بهره مندی دانش صلح آمیز هسته ای را دنبال می کنند تا کشور ما بتوانند به عنوان یک حقی که همه کشورها می توانند داشته باشند از آن بهره مند شود.
حجت الاسلام حسن زاده یادآور شد: مذاکرات کنندگان ایران با ترکیب هیات ۴۰ نفری با دست پر در صحنه حاضر شده اند و انتظار داریم که با استفاده از این ترکیب قوی اشتباهات گذشته به هیچ وجه تکرار نشود و در جریان مذاکره و بررسی مفاد آن روی اصول انقلاب اسلامی ایستادگی کنند.

مذاکرات به صورت منصفانه قصاوت شود
وی با اشاره به اینکه همه باید درباره قضاوت برای مذاکرات و در همه قضاوت های خود منصفانه عمل کنیم افزود: در روزهای اخیر حواشی علیه تعداد مذاکره کنندگان حاظر ایجاد شده این درحالی است که همه می دانیم این مذاکره با قدرتی به حیله گری آمریکا و برخی کشورهای همسو با آن انجام می شود و باید هیاتی گسترده و دارای تجربه کافی در آن حضور داشته باشد.
امام جمعه کیش یاد آور شد: این هیات موظف است در مذاکرات برای مساله حذف تحریم ها کلمه به کلمه موارد مطرح شده را بررسی کرده تا ایران برای ایستادگی مقابل فشارها و رفع تحریم ها تصمیمی صحیح را اتخاذ کند.

مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش تثبیت شود
حجت‌الاسلام حسن زاده با اشاره به اینکه در سازمان منطقه آزاد کیش اکنون با سرپرست اداره می شود یادآور شد: کیشوندان انتظار دارند دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به سرعت وضعیت مدیریت جزیره را تثبیت کنند.
وی گفت: همچنین استفاده از نیروهای جوان و انقلابی شهر دیگر انتظار کیشوندان از مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد کیش است که تا کنون این مهم محقق نشده است.

صدور مجوز طرح ها بدون پیوست فرهنگی خلاف انتظار است
امام جمعه کیش با اشاره به اینکه اولویت دادن به جامعه محلی در برنامه ریزی ها دیگر انتطار کیشوندان است افزود: با این اقدام می توان اجرای طرح ها بر اساس خواسته های مردم بومی و محلی برنامه ریزی شده و از انحراف آن جلوگیری کرد.
وی افزود: اکنون برخی مجوزهای صادر شده پیوست های لازم فرهنگی و دینی را ندارد و انتطار داریم در آینده بیشتر بر پیوست های فرهنگی،دینی و محیط زیست جزیره تاکید شود.
حجت الاسلام حسن زاده برخورد با معتادان متجاهر را از دیگر خواسته های کیشوندان اعلام کرد و گفت: برخی مواقع معتادانی مشاهده می شوند که در مناطق گردشگری جزیره در حال مصرف مواد هستند و معاونت فرهنگی و اجتماعی با مشارکت دستگاه های متولی باید با این ناهنجاری برخورد کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد