ایران قوی با تلاش جوانان و نخبگان در جهت استقلال شکل میگیرد


ایران قوی با تلاش جوانان و نخبگان در جهت استقلال شکل میگیرد

تهران _ ایرنا_ امام جمعه دماوند گفت: ایران قوی جز با تلاش شبانه روزی جوانان و نخبگان دانشجو در جهت استقلال همه جانبه یک کشور شکل نخواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته شهر دماوند که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع این شهر برگزار شد با بیان اینکه انقلاب اسلامی به معنای تحول خواهی در جهت تحقق اهداف اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با صدور پیام خود به مردم آزادی خواه و عدالت طلب جهان به دنبال زمینه سازی برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی است.
وی افزود: به هر اندازه که دانشگاه‌ها و مجامع علمی و پژوهشی به تعالیم اسلام در شکل گیری تمدن اسلامی نزدیک باشند، تاثیر گذار خواهند بود.
حجت الاسلام فتاح دماوندی با اشاره به فرارسیدن ۱۶ آذرماه و روز دانشجو گفت: دشمن با حرکت علمی و تولید علم و پیشرفت علمی دانشجویان و دانشگاه‌های ما مخالف است؛ عقب‌مانده و وابسته نگه داشتن کشورهای اسلامی هدف اصلی مستکبران جهان برای تامین منافع خود است.
امام جمعه دماوند تاکید کرد: منحرف کردن دانشجو از وظایف اصلی خود و القای ناکارآمدی نظام و ایجاد نا امیدی در بین دانشجویان از راهکارهای دشمن برای متوقف کردن نهضت علمی کشور است.
خطیب جمعه دماوند گرفتار کردن دانشجو در بازی های سیاسی احزاب و گروه های سیاسی و دور کردن آن‌ها از اصول و ارزش‌های انقلاب را از فتنه انگیزی های دشمن دانست و گفت: دانشجوی انقلابی و تراز ایران، مطالبه‌گر و آرمان خواه، نیازهای کشور را به موقع تشخیص داده و برای حل مشکلات مردم قدم برمی‌دارد.
وی همچنین با بیان اینکه دانشجوی دلسوز ایران مضاف بر دیدن و ناراحت بودن از وجود عیب‌ها، موانع داخلی و خارجی حل مشکلات را هم تشخیص داده و برای برطرف کردن آن‌ها تلاش خواهد کرد، گفت: بهانه گیری، بزرگنمایی و لاینحل جلوه دادن مشکلات نتیجه‌ای جز دلسردی و نا امید کردن مردم نخواهد داشت.
حجت الاسلام فتاح دماوندی با اشاره به ضرورت فعالیت جنبش دانشجویی در شرایط فعلی کشور به منظور رفع معضل کم‌آبی و کمبود در تامین گاز، برق و انرژی‌های پایدار گفت: نامناسب بودن پراکندگی زمانی و مکانی بارش‌ها سبب شده ایران در ردیف کشورهای دارای بحران آبی قرار گیرد.
امام جمعه دماوند با تاکید بر اینکه آبخیزداری سریعترین، بهترین و تنها راه مقرون به صرفه برای نجات کشور از کم آبی است خاطر نشان کرد: از نمایندگان دولت و مجلس در شهرستان دماوند تقاضا داریم برای آبخیزداری و مدیریت منابع آب در شهرستان دماوند اعتبار لازم را در بودجه سال آینده تامین نمایند.
این مقام مسئول ادامه داد: اجرای طرح آبخیزداری در دره‌ها و مناطق پر شیب سرعت فرار را کم و سفره‌های زیرزمینی را تقویت می‌نماید؛ تعمیر و اصلاح شبکه آبرسانی، تعویض لوله های فرسوده و جلوگیری از هدر رفت آب همکاری شهرداری و اداره آب و فاضلاب را می‌طلبد.
خطیب نماز جمعه شهر دماوند گفت: در صورت بی‌توجهی نسبت به نوسازی شبکه آب شهرها و روستاهای شهرستان، در بهار سال آینده با بحران آب شرب مواجه خواهیم بود؛ صرفه جویی در مصرف آب، گاز و برق توصیه همیشگی مسئولان به مردم و مصرف‌کنندگان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس