دانشجویان در اندیشه امیدآفرینی باشند/ مردم صف خود را از آشوبگران اصفهان جدا کردند


دانشجویان در اندیشه امیدآفرینی باشند/ مردم صف خود را از آشوبگران اصفهان جدا کردند

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه دانشجویان در تاریخ کشورمان همواره مطالبه‌گر و عدالتخواه بوده‌اند، گفت: امروز وظیفه دانشجویان تلاش برای امیدآفرینی، توسعه و آبادانی در کشور است.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه شهر گرگان با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا و پرهیزگاری تنها میان بر تسریع در بندگی و رضوان الهی است و به همین دلیل قرآن کریم کرامت و برتری انسانها را بر اساس تقوی ارزیابی می کند.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مدرس با بیان اینکه باور ایشان همواره بر این بود که مردم ولی ما هستند و ما وکیل آنها، افزود: وکیل وظیفه دارد همواره در میان مردم باشد و خود را گوش شنوای مردم و موکلین خود قرار دهد و در برابر بیگانگان از حقوق آنها حمایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر اینکه شجاعت و عدم طمع ورزی را دو ویژگی بارز آیت الله مدرس دانست و خاطرنشان کرد: تاریخ ایران اسلامی نشان داده است که دشمنان ما همواره از تجلی این دو صفت در مسئولان و مدیران ضربه سنگینی خورده اند.

نورمفیدی با اشاره به سابقه جریان دانشجویی در کشورمان از زمان بعد کودتای 28 مرداد، شهدای جادثه 16 آذر را شهدای حق خواهی و عدالت طلبی نامید و ادامه داد: دانشجویان در کشورمان همواره در برابر جریان استکباری و انحرافات ایستادگی کردند.

وی بر ضرورت درک شرایط حساس کشور و شناخت دقیق مسائل کشور توسط دانشجویان تاکید کرد و گفت: انتظار ما از جریان فرهیخته دانشجویی این است که حساسیت شرایط حاضر و ضرورت تلاش برای توسعه و امیدآفرینی در کشور اقدام کنند.

امام جمعه گرگان با اشاره به اتفاقات رخ داده در اصفهان، اضافه کرد: تا زمانی که مردم در وسط میدان مطالبه گری بودند هیچ اتفاقی رخ نداد و بخشی از مطالبات مردم نیز به سرانجام رسید اما بعد از آنکه مردم به خانه بازگشتند برخی از شبکه های معاند با کمک برخی افراد فریب خورده اعتراض مسالمت آمیز مردم را به سمت آشوب خیابانی بکشانند که البته موفق نخواهند شد.

نورمفیدی نیروی دریایی کشور را یکی از نیروهای راهبردی و تاثیرگذار در منطقه و دنیا برشمرد و تصریح کرد: اقدامات اخیر نیروی دریایی ما که نشان از قدرت و استقامت این نیروی عظیم و مردمی است برای همه ما باعث افتخار و مباهات شد.

وی بر استعدادهای نهفته در جامعه معلولان تاکید کرد و افزود: امروز بسیاری از معلولان در کشور در مجموعه های بزرگ به افتخارات بزرگی رسیده اند که این نشان می دهد دولت و مردم ضمن باور استعدادهای آنان، نباید معلولان را به چشم افرادی ببینند که قادر به تحول و تغییر در معادلات نیستند.

به گزارش ایسنا مراسم سیاسی عبادی نماز جمعه شهرستان گرگان با رعایت پروتکل های بهداشتی و اقدامات لازم حوزه سلامت در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند