فرسایشی شدن مذاکرات به نفع ملت نیست


فرسایشی شدن مذاکرات به نفع ملت نیست

امام جمعه رشت، طولانی شدن روند مذاکرات را به نفع کشور و ملت ندانست و گفت: طرف مقابل به دنبال فرسایشی شدن روند مذاکرات است، زیرا می خواهند برای خود برد ایجاد و ایران را دچار ضرر کنند، اما دوران برد - برد تمام شده است.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به رویکرد مثبت ایران در مذاکرات رفع تحریم ها، اظهار کرد: آمریکا و اروپا به دنبال منحرف کردن ایران در مسیر مذاکرات هستند و می خواهند بر سر مسئله هسته ای مذاکره کنند.

وی با بیان اینکه پرونده مذاکرات هسته ای تمام شده و ایران به تعهدات خود پایبند بوده است، افزود: این آمریکا و اروپا بودند که در برجام به تعهدات خود عمل نکردند؛ این در حالی است که قرار بود طرف مقابل در استفاده از انرژی هسته ای برای ایران تسهیل ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ضمن قدردانی از تلاش دولت و تیم مذاکره کننده ایران جهت رفع تحریم ها، عنوان کرد: به طرف مقابل توصیه می کنیم تهدیدها واهی را کنار بگذارند، زیرا امروز عظمت و اقتدار ایران برای جهان مشهود است و فرزندان این مرز و بوم هرگز با تهدیدات دشمن دچار ترس و هراس نمی شوند.

امام جمعه رشت، طولانی شدن روند مذاکرات را به نفع کشور و ملت ندانست و گفت: طرف مقابل به دنبال فرسایشی شدن روند مذاکرات است، زیرا می خواهند برای خود برد ایجاد و ایران را دچار ضرر کنند، اما دوران برد - برد تمام شده و اکنون طرف مقابل باید تاوان عدم تعهد خود را به برجام بدهد.

وی در ادامه به فرارسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو اشاره کرد و متذکر شد: ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ حرکتی بر مبنای اصول و آرمان های اسلامی و انقلابی شکل گرفت و دانشجویان در جریان نهضت امام خمینی(ره) نقش آفرینی های مهمی داشتند و در این مسیر به شهادت رسیدند. مقابله با انقلاب سفید، اعتراض به لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی، مخالفت با قانون ننگین کاپیتولاسیون و تسخیر لانه جاسوسی از جمله اقداماتی مهمی است که با حضور دانشجویان پیرو خط امام انجام شد.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به تقدیم شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت توجه ویژه ای به دانشجویان مومن، متعهد و متخصص در عرصه های مدیریتی داشته باشد.

وی از مسئولان اجرایی استان خواست بستر را جهت حضور سرمایه گذاران فراهم کنند و یادآور شد: امروز اشتغال یکی از مشکلات استان گیلان به ویژه جوانان است و حمایت از سرمایه گذاران فرصت خوبی برای اشتغال ایجاد می کند؛ البته سرمایه گذاری در استان باید پیوست های فرهنگی و اجتماعی و زیست محیطی داشته باشد تا دچار خسارت نشویم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در